Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Zitpositie op CX500 C

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 29 sept. 2002 16:48 
Ik heb net een CX500 Custom gekocht, naast mijn CX500-A. Nu valt met op dat ik op de Custom voor mijn gevoel nogal opgevouwen zit, met opgetrokken knieen. Ik ben niet zo heel lang. 1.81 m. Ben ik de enige ? Wat is hier aan te doen, zonder gelijk aan (dure) verlengde bediening en zo te moeten denken ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 sept. 2002 20:17 
Coen,

ik ben gelijke lengte en vind de normale CX veeeeel beter zitten.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 sept. 2002 08:59 | Aangepast door: Frans 
Hoi Coen,

Inderdaad is er verschil in zitpositie t.o.v. de CX-A.
De tank is iets korter, dus je zit iets verder naar voren. Maar ik denk dat jouw probleem zit in de plaatsing van de voetsteunen. Bij een Custom zitten die anders. Misschien kan je kijken of je er gewone steunen op kan zetten. Je moet dan wel ook de schakelpook en rempedaal (Die laatste heb ik nog wel voor je) vervangen.
Een ander stuur maakt ook een wereld van verschil. Neem een stauur waarvan de handvaten niet naar je toe en naar beneden wijzen.
Volgende keer moet je anders even een rondje op de mijne maken, kijken of het bij die ook zo is.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 sept. 2002 19:34 
Eindelijk iemand "die het hardop durft te zeggen". Coen, ik heb precies dezelfde ervaring: ik ben 1.85 m. Langere mensen, blijf verre van de custom! Hij zit van geen kanten. Voor de rest is het wel een heerlijke motor.

Groet,
Jan

Schrijver hoppe03
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 sept. 2002 20:51 
Ach heren, wat een ellende allemaal. Zelf ben ik 1.65, zit daardoor heerlijk op de cx500c maar ik kan in sommige situaties weer niet met mijn voeten bij de grond.
Een tip voor jullie; monteer een paar valbeugels en zet daar extra voetsteunen op. En pas maar op als je mij tegen komt, want ik stop niet graag !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 30 sept. 2002 21:12 
Ik heb nog maar een klein stukje gereden op mijn C, maar de eerste indruk is dat 'ie wel wendbaarder is en alles maakte een wat degelijker indruk. Dat kan ook komen doordat 'ie vijf jaar jonger is dan mijn 'A'. Het ount van de zitpositie zie ik simpelweg als een uitdagin om op te lossen. Tips blijven welkom.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 sept. 2002 22:08 
Ja Coen,je kan er ook gewoon een buddy van een Virago op zetten wel een ztukje verlagen,een ander stuur en je zit gelijk een vorst(zouden de belgen zeggen).Maar volgens mij zitten de voetsteunen van een c al verder naar voren.Nou sterkte er mee,ik ga verder met mijn Custom met zijspan,ik stuur je snel foto`s van de combinatie(als hij en ik dan nog leven want het is wel even wat anders.

Vr.Gr. Tom

Schrijver tomstwin
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2002 22:11 
Niet anoniem Tomstwin(tom)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 30 sept. 2002 23:27 
Tom,
heb jij ervaring met de virago buddy (welke) op de CX ?
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver tomstwin
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 okt. 2002 20:48 
Ja Coen,zoals je in de showroom kan zien heb ik er een Virago-zadel op.
Het zadel is van een 750cc ik weet alleen geen bouwjaar(sorry).Als je even geduld heb tot het weekend dan zal/kan ik het zadel er afhalen en digitale foto`s maken.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 okt. 2002 16:35 
Tom,

Komen die digitale foto's op de site?Ik ben dus ook geinteresseerd.

Jan

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zitpositie op CX500 C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven