Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Geslaagde Tourrit

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2017 19:27 | Aangepast door: Pschee01 
Voor het eerst sinds de 'herintrede' van mijn CX500c op de wegen een buitenlandse rit gemaakt: van Tilburg naar Trier en terug. TomTom gevolgd met 'vermijd snelwegen'. Op wo vertrokken en op vr weer naar huis. Prachtig weer en dus droge wegen. Wat is de Eifel toch een heerlijk motorgebied! De CX500c heeft niet het geringste probleem geboden, integendeel. Zo'n machine geldt niet als krachtpatser of messcherpe stuurder, maar ik heb genoten!
Voor mijn doeleinden is de Honda heel geschikt: ik rijd niet harder dan ca. 90 km/u en nooit op snelwegen. Hij kan de klimkilometers goed aan en laat zich makkelijk door de haarspelden leiden. Mijn AJS 500 uit 1956 is er eveneens geschikt voor (veel kracht 'onderin' en voortreffelijke stuurder) maar in de afdalingen voel ik mij safer op de Honda, mede omdat die beter remt. Ook qua stuureigenschappen stelt de CX mij niet teleur.
Het grootste voordeel van de Honda boven mijn UK klassiekers blijft de degelijkheid van de constructie. Ik ben nooit bang dat het licht ineens uitvalt, de motor op één pit gaat lopen of er helemaal de brui aan geeft, of dat zich een ander onverwacht probleem voordoet. Ook al is mijn Honda 37 jaar oud, ik heb nooit het gevoel dat ik niet nog 1000 km verder kan. Ik ben nu 67 en hoop dat de CX nog een jaartje of 10 meegaat. Dat probeer ik dan ook.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2017 08:12 
Beste Pschee,,,
Of je cx500 nog 10 jaar mee gaat.........
Ik denk van wel.
Ik zou niet in kunnen zien waarom een cx500 niet gewoon wat ouder kan worden.
Als hij droog staat, en af en toe een beetje gepoetst worden en een paar keer paar jaar mag rijden, dan kan een cx500 wel degelijk 100 worden.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver GL5
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2017 09:25 
Mooi dat het zo geslaagd is.

Vroege hadden ze nog niet zoveel computerspul en werd alles zo degelijk en overbemeten mogelijk geconstrueerd.
Dat kost echter vermogen en geeft een hoger verbruik, maar totaal kapot ging het zelden.

De Japanners kwamen er achter dat als je de toleranties zo klein mogelijk houdt het geheel mooier loopt en meer vermogen afgeeft
en het verbruik ook nog eens gunstiger wordt.

De CX behoorde tot die overgang, helaas is er echter een foutje in geslopen mbt de kettingspanner, dat wa sjammer.
Maar de rest was voor die tijd behoorlijk superieur.

Het blok was zelfs zo goed dat men er later zelfs een 650 versie van durfde uit te geven, met wat kleine aanpassingen.

Zelf rij ik ook nog een Elite/Spacy Scooter en dat blok daar onder was ook al zo'n goed apparaat dat het zelfs dik 30 jaar
gebouwd werd en het ook in strandbuggies ed gepropt werd.

Kortom veel degelijker is niet te krijgen.
Met de huidige computers kan alles nog strakker berekend worden.
Dit gaat ten gunste van vermogen, uitstoot und Laufkultur ed.
Maar vaak ten koste van Langlebigkeit.

Daarbij liegt men tegenwoordig veeeeeeel meer dan vroeger, dus lijkt het moderne spul nog geweldiger.
Maar is het eigenlijk niet beter, gewoon nieuwer.
Met vaak hun eigen 'kettingspanner' problemen.

Gr.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Geslaagde Tourrit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven