Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
Schrijver Bnjmnee
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2018 21:10 
Hallo allemaal,

Laat ik me maar even voorstellen, Ben Penders. Sinds vorige week eigenaar van cx500e van 1983, met als doel er een leuke café racer van te maken. Rijd ondertussen verder met de KTM adventure, maar wil op termijn een stijlvolle weekend motor erbij hebben.

Alvast ook al mijn eerste vraag, is de Nederlandstalige handleiding van de cx ook geschikt voor de 500e? Heeft iemand deze misschien digitaal beschikbaar?

Mvg,
Ben

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 maart 2018 21:23 
Café racer vanaf een E? Ben benieuwd.
Minnesota moest ook een café racer worden (gewoon een z) maar vind het zonde om de slijptol te pakken dus blijft origineel.

Welkom!

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 maart 2018 21:28 
Hoi Benjamin,

Welkom hier!
Een E type is op veel punten anders dan een "oer" CX (a/b en C type)
Je kan veel beter een boek over het E type halen dan over de oer cx.
En helaas (voor jou) heb ik geen digitale info over de E, hopelijk kan een ander je helpen hier...
Informatie over de oer types heb ik wel digitaal, stuur maar even een PB als je interesse hebt (geld natuurlijk voor alle CX-ers!)

Groet Erik

(PB=persoonlijkbericht, gaat via de envelop onder mijn naam als je ingelogd bent....)

Schrijver Tom

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2018 22:10 
Beste Benjamin,
welkom en succes met je ombouw. De cx500e is wel wat lastiger om te bouwen door de drie frame buizen onder de tank, ben heel benieuwd wat het gaat worden. Succes!

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2018 09:47 
Welkom hier Benjamin.
Online is wel het een en ander te vinden alleen van de 500E heb ik het nog niet gezien.
Klik HIER voor een link naar een shopmanual van de cx500 (oerversie)
En HIER nog een heel aantal maunuals en andere info in pdf formaat.
Succes met al je plannen. Een CX500E als café racer zie je niet veel.
(ze zijn er wel!)
CX500E cafe pink
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 maart 2018 09:50 
Zullen we het er maar op houden dat die erg kleurrijk is... :|

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 9 maart 2018 10:04 
Beauty is in the eye of the beholder!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bnjmnee
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 maart 2018 19:52 
Dat roze ga ik maar laten. Heb ondertussen de shop Manual van de CX500e digitaal gevonden op de CX500 wiki, ik zet hier de link moesten er nog mensen op zoek zijn. Er staat een hoop info over de cx op.

motovillage.org/wiki/hondacxgl


Het is idd niet de meest gebruikte cx om een café van te maken, maar voor mij is een café net iets wat uniek moet zijn. Eerste uitdaging is alvast de motor in België ingeschreven krijgen, daar zijn alvast een hoop verhalen over te vinden, de eene al wat rampzaliger dan de andere. (Import van Ned naar Bel)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven