Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX500 project. Koppeling, gashendel, kabelboom

 
Schrijver Rens
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juni 2018 22:15 
Hoi beste cx rijders,

Ik heb enige tijd geleden een CX500 project gekocht die voor ongeveer 65% af was. Momenteel heb ik bij 3 punten wat vraagtekens. 1: koppeling, wanneer ik de motor in een versnelling heb staan en de koppeling ingeknepen houd, komt hij alsware niet in zijn vrij. Ik had zelf al wat gegoogeld en las dat het kan komen door gebruik van verkeerde olie. Klopt dat of kunnen er meerdere oorzaken zijn?
2: Gashendel, wanneer ik gas geef en het stuur naar links heb gedraaid, gaat het gas gemakkelijk terug als ik de gashendel los laat. Wanneer ik het stuur naar rechts draai zit het gas vrijwel vast. Nu heb ik al gekeken of de kabel een gekke bocht maakt of ergens knel zit, maar ik kan niks vinden. Hebben jullie enige tips?
3: kabelboom: helaas was er nog niks aan de bedrading gedaan toen ik hem kocht en heb uiteindelijk zelf een kabelboom gemaakt. Nu is vrijwel alles aangesloten, behalve de achterlichten en knipperlichten. Nu heb ik alleen het gevoel dat ik het toch niet helemaal goed heb gedaan. Als ik de contactsleutel omdraai, doet hij helemaal niks. Alle zekeringen zijn heel en heb meerdere accu's geprobeerd. Is er iets duidelijk mis met mijn kabelboom of moeten echt alle onderdelen zoals de achterlichten en knipperlichten aangesloten zijn om het kringetje af te maken?

Graag hoor ik van jullie,

Groet Rens

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2018 23:07 
1 - Olie? Kan natuurlijk. Of verkeerd afgesteld
2 - De gas kabels lopen helemaal vrij? Weet je zeker dat, bij het draaien naar rechts, er niet te veel spanning op komt te staan. Dan lijkt de boel 'goed' te zitten, maar klemmen de kabels zichtzelf vast.
3 - Er is iets mis met de kabelboom. Achterlicht en knipperlichten hoeven niet aangesloten te zijn om vrijstand en/of olie druk lampje te laten branden.

Een CX500 project....vast een mooie cafe racer... of, misschien, ik durf het niet te hopen, terug naar origineel?

Harmony,
Hans.
( zit ook wel eens klem )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Rens
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2018 00:32 
Hoi Hans, bedankt voor je bericht.
Ik ga het een en ander maar eens proberen.
De gaskabels heb ik tussen het motorblok en frame lopen. Misschien is dat inderdaad net te nauw.

Haha, Durf het bijna niet zeggen, maar het is inderdaad een cafe racer / tracker project.

Groet Rens

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juni 2018 08:14 
De gashandels moeten om het balhoofd heen liggen. Dus in feite buiten langs het frame.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 juni 2018 10:59 | Aangepast door: Hansv 
Vanaf de accu , via het startrelais (maar niet DOOR het startrelais) en de hoofdzekering gaat een ( normaal gesproken ) rode draad naar het contactslot. Bij inschakelen van het contact wordt de spanning doorgeschakeld naar een zwarte draad. Dat is de hoofd-spannings-verdeel/doorgeef draad. Daar moet dus, na het inschakelen van het slot 12 volt staan.

Waar zit je ongeveer ? Nederland is een toch iets te ruime omschrijving van de locatie, vind ik.

Harmony,
Hans,
( die wel iets weet over de draadjes van de CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX500 project. Koppeling, gashendel, kabelboom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven