Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ignitech "resoneert"

 
Schrijver Ron Schoorl
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2018 14:32 
Goedemiddag gelukkige mensen,

Nadat mijn CxC problemen gaf boven de 5500 toeren heb ik, op aanraden, een ignitech unit gekocht. Snel gemonteerd en wat werkt het oude bessie weer goed. Ze reageert als je erom vraagt.
Toch wordt het geluid anders als de snelheid en toeren goed/gelijk komen te liggen. De motor houdt de snelheid netjes vast, maar ze lijkt wel vast te blijven hangen.... Een soort van slecht werkende cruise control. In millimeter werk iets meer of minder gas geven geeft totaal geen reactie. Ff meer gas en ze heeft een turbo stand gevonden, ff minder gas en jullie weten hoe compressie werkt.
Het is overigens niet zo dat ik geen 30 km kan rijden in de wijk hoor 😋.
Maar maakt de ignitech er een Vmax van of is dit aan te passen via de laptop?

Groetjes Ron
RastafaHigh

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juli 2018 02:46 
De Ignitech "weet" niet hoe de carburateurs staan of bediend worden en hoe hard je rijdt, kijkt alleen naar toerental en timing van de onsteking. Er is wel een toerenbegrenzer. Het klinkt eigenlijk meer als een carburateur probleem, klemmende gasschuif misschien?

Hang er eens een PC aan en kijk of de programmering van de Ignitech als verwacht is en werkt. Verander niets zonder te weten waarom en hoe het werkt, lees iig de beschrijving.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ignitech "resoneert"

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven