Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Frame/ Motornummer

 
Schrijver EHO
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2002 13:17 
Momenteel berijd ik een CX500C, waarvan de eerste kenteken afgifte in 1986 plaats vond. Deze motor werd toen al niet meer gebouwd (voor de Ned. markt).
Via douane gecheckt of het b.v. een import motor betreft of dat de motor een andere "start" heeft gehad, dit was niet zo.
Hij heeft alle kenmereken van de CX500C, echter, op de kastjes staat alleen "Wing", op het motorblok staat GL500. Het (originele) kentekenbewijs en de motor zelf vemelden als Frame/motornr. GL 500-1007121. Dit komt niet voor in de diverse lijstjes die ik er op heb nageslagen. Kan iemand iets over de oorsprong van deze of de serie motoren vertellen? Bij voorbaat dank..

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 13 okt. 2002 22:08 
Ik heb eerder een dergelijk verhaal gehoord, of was dat ook van jou ? Ik vermoed dat het een Silverwing (GL) betreft die verkeerd op kenteken is gezet. OP het kenteken van mijn CX staat 469 cc in plaats van 496cc. Fouten zijn dus mogelijk op kentekens. Staat jou CX in de ::showroom ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 okt. 2002 23:28 
Coen,

Op alle kentekens van de CX500, althans de 10 kentekens die ik heb tot bj 1982, staat vermeld dat de cylinderinhoud 469 cc is.
Een typisch geval van de zgn "9-fout" die bij de introductie van de CX in het kentekenregister is gemaakt en nooit is opgemerkt/gecorrigeerd.

Voor wat betreft de CX/GL van EHO denk ik dat nu het waarschijnlijk een van de laatsten is de machine is samengesteld uit nog resterende onderdelen. Tsja het framenummer wordt altijd als laatste ingeslagen en wat frappant is dat het hetzelfde is als het motornummer. Bij de 'gewone' CX zit er altijd wel een aantal cijfers verschil tussen. En als je iets uit onderdelen samenstelt dan krijg een beetje een 'kloon'.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ermina54
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 okt. 2002 22:00 
Op mijn kenteken staat ook 469 cc
van mijn hondaCX500 uit 1980

herman

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2002 22:49 
Ik heb wel eens ergens gelezen (joost mag weten waar) dat er in '86 een partij CX'en uit Japan geimporteerd is. Zou kunnen kloppen met de "Wing" naam zoals hij daar heette. Verder weet ik het ook niet maar misschien gaat er nu bij iemand anders weer een H4'tje branden.

Jan Mulder

Schrijver tomstwin
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2002 22:53 
Hallo EHO,ik heb zoals Coen al schrijft zo`n zelfde CX500C.
Let goed op als je onderdelen koopt,sommige delen zijn anders qua maat.
En wat Coen schrijft over een foutje(sorry Coen)is niet waar,want jou CX heeft ook geen monoshock achter.
Anders is het wel een Silverwing.
Nog meer verschillen zijn de dubbele zuigers in je remklauwen,andere maat oliekeringen in de voorpoten,en in je teller Japanse tekens.
die van mij staat in de Showroom,iets verbouw(nu nog verder met zijspan).
Ja Coen,ik stuur binnenkort nieuw foto`s,en ook van mijn zadel(sorry ik zat in het buitenland).

Vr.Gr. Tom

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Frame/ Motornummer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven