Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Keuze helm

 
Schrijver para
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 april 2003 07:03 | Aangepast door: Moderator 
Beste collega's,

Na 17 jaar weer op de motor, houd voor mij in dat ik alles weer moet aanschafen.
kleding, handschoenen,laarzen en een helm, maar wat voor soort helm?
Nu lijkt me zo'n systeemhelm wel iets,
is dit ook een aanrader?
ik wil graag jullie ervaringen horen
(lezen).

Met vriendelijke groet,
Para

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 8 april 2003 10:47 | Aangepast door: coenox 
Systeem helmen hebben vaak als nadeel dat ze wat meer windgeruis (lawaai) veroorzaken. Ik heb zelf een Nolan N100, bevalt me uitstekend. Ideaal bij het benzinestation of bij het opzetten/afzetten van zonnebril. Deze helm heeft ook een pinlock systeem voor een binnenvizier tegen beslaan.
Opgeklapt rijden mag eigenlijk niet, maar doe ik bij lage snelheid wel. Heb je toch even het gevoel van een jethelm, en bij hogere snelheid de veiligheid van een integraal (alhoewel niet vaststaat dat een integraal veiliger is dan een jet)

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 april 2003 11:03 
Ik heb ook een systeemhelm (ik ben brildrager) en dat bevalt prima. Ik voel me hiermee veiliger dan met een jethelm.

Oh ja: laat je niet verleiden tot het kopen van een 2e hands helm. Koop een nieuwe die perfect past. Niet alleen de omvang van je schedel maar ook de vorm ervan kan verschil uitmaken. Laat je bij verschillende motorzaken adviseren en vooral veel proberen, passen en vergelijken.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 april 2003 13:23 
Na jaren met integraal helmen gereden te hebben nu toch een systeemhelm en ik wil niets anders meer.

Pas inderdaad een aantal verschillende merken.Ik heb er diverse geprobeerd en die zaten niet allemaal even lekker.

Let ook op de manier van ontgrendelen. Er zijn helmen die je met 1 handel kan ontgrendelen, bij andere heb je je beide handen nodig.

Orm.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 8 april 2003 18:10 
Klopt ik heb het oude model Nolan N100, is met twee handen ontgrendelen. Het nieuwe model is met 1 hand te ontgrendelen, wel zo handig.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver para
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 april 2003 19:44 
hartelijk bedankt voor deze reactie's
ik zal me goed laten voorlichten.

Mvg,
Para

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Keuze helm

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven