Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gasretourkabel CX500 '78

 
Schrijver rudispigt
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 mei 2003 22:08 | Aangepast door: Moderator 
Dag mensen

Bij mijn pas aangeschafte 78-er cx 500 bleken de gaskabel (bijgeleverd) en gasretourkabel (niet bijgeleverd) kapot aan de kant van de gashendel. Inderdaad, de gasretourkabel is niet meer nieuw leverbaar. Wie heeft een oplossing? Mocht je iets op voorraad hebben, alles tot 100 km vanaf Zutphen heeft mijn voorkeur

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 mei 2003 23:13 
Hoi Rudi,

je kunt ook gewoon je eigen kabel maken. Daarvoor een gaskabel van voldoende lengte kopen (met natuurlijk de juiste aansluiting) en een schroeftonnetje voor de ander kant. Op juiste lengte inkorten en tonnetje erop schroeven.
Je kunt natuurlijk ook soldeernippels gebruiken. Ziet er mooier uit maar beide methoden zijn functioneel.

Kant-en-klaar gaskabels zijn (zoals alles van meneer Honda) heel duur. Ik wist niet dat ze niet meer leverbaar zijn (de mijne maak ik altijd zelf - solderen-).

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2003 00:20 
Hallo,
heb beiden vorig jaar vervangen en had ze in huis na 2 dagen.
Ze zijn dus nog wel leverbaar; hangt er misschien vanaf waar je gaat zoeken. Hebben me 20 € stuk gekost.
Maar zonder kan je niet dus ...
Heb altijd een reservestel bij je weet maar nooit ? Dit was even voor ons klein Belgenlandje ... ik weet niet hoe het met onze Nederlandse vrienden zit ??
Groeten

Schrijver rudispigt
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 mei 2003 11:18 
Hartelijk dank voor deze reacties

Omdat het de retourkabel is zat ik inderdaad al te denken aan een schroeftonnetje aan één kant. Soldeer je deze ook nog dicht of is dichtschroeve voldoende?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 mei 2003 18:49 | Aangepast door: Floris 
Volgens CMS (postorderbedrijf) in 's Graveland is de kabel nog leverbaar. Zie website www.cmsnl.com, het onderdeelnummer voor de retourkabel is 17920-415-000 en hij kost €23,50 ex verzending (wat $#&% duur voor een kabeltje!).

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rudispigt
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2003 21:39 
Het is de algemen kabel met schroeftonnetjes geworden. Dank voor de tips

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gasretourkabel CX500 '78

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven