Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project: Geertjes CX500

 
 
Pagina  Pagina 1 van 8:  1  2  3  4  5  6  7  8  Volgende »

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2014 13:30 | Aangepast door: Gerard Nab 
Maar eens een projecttopic aanmaken.

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een CX500 uit '81 gekocht.

Zit al jaren met het idee een oude auto of motor op te knappen en gezien de beschikbare ruimte heb ik voor een motor gekozen.

Waarom de CX500?
Ten eerste omdat ik een voorliefde voor V-twins heb.
Ik heb namelijke een Vulcan 1500A gereden en daarna een SV1000N.
Ten 2e natuurlijk de prijs, kon deze voor een prikkie (in mijn ogen) ophalen.

Ik heb de motor gekocht zonder te weten of hij loopt en zonder sleutels....
Ik hou wel van een uitdaging.

Wat ik tot op heden gedaan heb:
Carburateurs schoongemaakt.
Olie afgetapt.
Gecheckt of de motor draait.
Electronica doorgemeten.
Startmotor schoongemaakt.

Nou, carburateurs zijn schoon.
Motor draait.
Startmotor draait weer.

Nu nog schone olie erin en daarna hem aan de accu van de auto hangen en kijken of hij een kik geeft.

In de loop van de tijd zal ik nog meer post maken voor het verloop van het project.




Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2014 13:42 | Aangepast door: Gerard Nab 
Ik heb even gekeken voor de zwarte draad met witte streep bij de CDI.
Ik heb deze wel gevonden, maar kan hem niet losmaken zonder de CDI open te maken.
Dit lijkt me niet de bedoeling.

Ik ga de optie van het doorverbinden van de draden maar eens uitproberen denk ik....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 juni 2014 14:09 
Nou je toch al zover bent....

De zwarte draad met witte streep hoort ergens een stekker-verbinding te hebben. Die is makkelijk los te halen....
Tussen de CDI en het balhoofd. Onder de tank? Of bij het luchtfilterhuis? Daar ergens dus.

Harmony,
Hans.
( Elke stekker is een potentiele storingsbron. Waarom zitten er dan zoveel op een CX? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2014 14:30 
Kabel van stop is zo'n 30cm lang vanaf CDI, stekker zul je dus rond luchtfilterbox vinden.

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 juni 2014 14:41 
Ah ok, ga ik eens even zoeken.

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 juni 2014 14:43 
Heb nog wat gevonden.

Mijn framenummer is CX500-2313790

Een CX500B dus.

Wat houdt dit precies in, de toevoeging B?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 juni 2014 16:32 
Je komt hier, op de hoofdpagina van de forums binnen. Er is op deze site ook een Home-pagina te vinden onder www.hondacx500.nl
Daar kun je onder "over CX" het een en ander te weet komen.

Harmony,
Hans.
( die altijd via de Home-pagina op de site komt, in tegenstelling tot de hoofdpagina van de forums )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 juni 2014 20:00 
Vanavond toch de gok gewaagd.
Even de accu van de auto er aan gehangen en geprobeerd te starten.
Warempel, hij gaf een teken van leven.
Door de auto iets harder stationair te laten draaien sloeg hij nog beter aan.

Ik direct benzine gehaald, provisorisch een benzinetank gemaakt en geprobeerd.
Maar bij het ingieten van de benzine ging het al mis.
De benzine komt uit de overlopen aan de onderzijde en ook uit de intlichtingsgaten aan de binnenzijde.

Nu ben ik aan het zoeken geweest op de site, maar kan niet echt een oplossing vinden.
Zowel bij de vlotternaalden als hij de scheur in het overloopbuisje wordt volgens mij alleen gesproken over lekkage aan de onderzijde.
Kan iemand mij meer vertellen?

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 juni 2014 20:02 
Oh ja, en het schoonmaken van de startmotor en het loshalen van de kabel hebben dus wel geholpen.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik het beestje aan de praat krijg.

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 juni 2014 20:15 
Ik heb even gekeken bij de types.
Ik vraag mij af waarom de mijne zo'n grote kuip heeft en vierkante knipperlichten.
Ook heb ik een zwarte koppelingsdeksel.

Ik denk dat er een en ander aangepast is.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 juni 2014 20:21 
zijn de benzine slangen niet verweerd waardoor de benzine aan de buitenkant van de slang over de czrbs loopt

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 14 juni 2014 21:29 
Lekt de carburateur langs het aftapschroefje? Dat schroefje heeft een rubber ringetje dat als afdichting dient. Als dat kapot of weg is, sluit hij niet goed af en loopt de benzine erlangs. Je vlotternaald kan ook de boosdoener zijn. Als die niet goed zijn werk doet, stroomt de carb ook over. Je schreef dat je de carbs hebt schoon gemaakt. Ik neem aan de binnenkant? Zat daar veel vuil?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 14 juni 2014 22:04 | Aangepast door: Hansv 
Helpt dit ?
CX500carb
Als er benzine uit de ont- of beluchtingspijpjes stroomt, dan is er iets niet goed. Dat wist je natuurlijk zelf ook al. Er stroomt meer in dan er door de overloop weg kan lopen. En dan gaat het de enige kant uit die er nog is: de beluchtingspijpjes. Vlotter problemen?

Harmony,
Hans.
( heeft pas veel gedoe gehad met die gasfabriekjes )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 14 juni 2014 22:31 
Heb inderdaad de binnenzijde schoongemaakt.
Zat veel bruine aanslag in.
Het komt niet langs de stelschroef, maar echt uit de ontluchtingsgaatjes aan de binnenzijde aan de carburateurs zitten.
Wat ik gedaan heb is: een slang aan een flesje gemaakt en die aan de carburateur gemaakt en daar de benzine in gedaan.

Als er benzine in de carburateurs komt, dan zorgen de vlottere toch dat er op een gegeven moment geen benzine meer in komt?
De vlottere bewogen wel, maar ik weet niet of ze goed werken.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 14 juni 2014 22:47 | Aangepast door: Hansv 
De vlotters bewegen omhoog doordat ze op de benzine drijven. Door het opwaarts bewegen van de vlotters worden de vlotternaalden omhoog geduwd, en sluiten dan de benzine toevoer af.

Oude vlotters kunnen uitgedroogd of lek zijn. Zelf nog niet mee gemaakt, maar 't schijnt mogelijk te zijn.

In elk geval zijn de ont- of beluchtingsgaatjes open. Dat weet je in elk geval wel weer....

Let ook even op de naaldjes zelf. Die hebben aan de onderzijde een nippeltje wat iets kan inveren. Zit dat vast, , dan lekt de boel ook. (weet ik helaas uit ervaring )

Harmony,
Hans.
( die voordelen probeert te zien in probl....uitdagingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 8:  1  2  3  4  5  6  7  8  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project: Geertjes CX500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven