Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

de verbouwing naar een caferacer

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2015 14:37 
Voor de goede orde heb ik een nieuw topic aangemaakt. de verbouwing naar een caferacer.

De bedoeling was begin dit jaar op een verbouwde cx naar normandie af te reizen voor een week. Al gauw bemerkte ik dat, dat dit veel tijd in beslag zou nemen. Dus besloot hem rijklaar te krijgen voor de trip. De vorige eigenaar van deze cx heeft hem eigenlijk niet zo goed de cx onderhouden. alle slitpennen onbraken. dit resulteerde dat mijn remstang achter op de A2 afsleet. Gelukkigerwijs is dit hans perfect opgelost. In de bedrading zat sluiting tbv de knipperlichten. versleten lichtschakelaar en ik kan nog even door gaan zo.
Nu ben ik al enige tijd bezig met mijn verbouwing, gemiddeld genomen 1 avond in de week lekker knutselen
foto 1
Onderdelen bestelt stuur, accu koplamp Britisch style nieuwe teller, nieuwe spiegels en dergelijke
foto 2

Het demonteren van de voorkant
foto 3

het maken van een zitje

foto 4
foto 5
foto 6

Voor de knipperlichten moest draad tappen

foto 7

en het eindresultaat
foto 8

foto 9
foto 10

foto 11
foto 12
en het voorlopige resultaat tot dusver
foto 13

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 aug. 2015 15:05 
Marco, leuk dat je dit allemaal met ons deelt, maar je hebt een pb!
(gaat over het plaatsen van foto's in dit forum)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 aug. 2015 15:19 | Aangepast door: Marco 
nog een update en gelijk een test of ik goed een kan plaatsen.

Tijdens het rijden viel mij dat hij niet strak stuurde. Er zat een ruime speling in mijn balhoofd. Hier ben ik nu mee bezig. gelijker tijd pas ik ook mijn voorvork aan.

voorvork slijpen

voorvork in de primer
spuiten

daarnaast kwam ik ook weer wat vervelende dingen tegen van de vorige eigenaar. zo had hij een slangenklem geplaatst op de hoofdremleiding.

remleiding


en deze meneer had toen hij de remblokken plaatse ook zijn bril niet op. Hij had verkeerd om gemonteerd. wat een flapdrol 1e klas.

remblokken verkeerd geplaatst

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 28 aug. 2015 15:39 | Aangepast door: MAST 
Het gaat al beter Marco, maar nog niet helemaal!
Zoals je het nu gedaan hebt, zijn de foto's niet aan te klikken om ze vergroot te kunnen weergeven. En er staat html code omheen.
Ik haal dat weg voor je. Kijk nog even naar het instructie verhaal svp. KLIK HIER.
Edit: je hebt in je tweede posting verkleinde foto's gebruikt. Die zijn nu niet zo groot te bekijken als de foto's van je eerste posting.
Gebruik svp de link van de grote foto, plak die met behulp van het camera icoontje in je posting vak.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 aug. 2015 16:04 
mooie foto, nummer 2 van boven.
Leuk kaartje aan een a4tje.......



groetjes marco,

ziet er leuk uit, gaat zeker wat worden daar zo.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 aug. 2015 19:24 | Aangepast door: Marco 
Zeker marco je moet de leden toch informeren waar je onderdelen haalt
Ik loop soms op dingen, wat eigenlijk niet zou mogen. een loszittende bout. weer zoiets heel vreemd
foto losse bout

Schrijver Marco
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 aug. 2015 19:34 
Het plan van aanpak momenteel is. de voorzijde reviseren, spuiten en afmonteren. Hiervoor ben ik nog in afwachting van een complete remhendel. Het blok moet nog in atraciet zwart gespoten worden. het plaatsen van nieuwe lagers in het voorwiel. Het spuiten van de wielen in mat zwart. daarna ga waarschijnlijk de achterzijde aanpakken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 aug. 2015 19:59 
Wiel lagers zeg je, die kan ik leveren, een heel setje voor het voor wiel, met keerringen er bij.
Losse lager ook leverbaar.

Helaas heb ik er nog geen marktplaats advertentie van klaar.
Ik moet nog vele marktplaats advertenties er bij maken.
Ben er te druk me momenteel.
Ik heb geloof ik nu op dit moment 492 advertenties staan, en ik heb nog lang niet alles er op staan.
Het is maar dat je het weet, lager zijn dus bij mij ook te bestellen.
Kijk maar wat je het beste uit komt.

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 sept. 2015 19:55 | Aangepast door: Marco 
het was wachten op de nodige onderdelen nieuwe remhendel en rvs remleiding. De 55 cm rvs hoofd rem leiding past perfect die je gemaakt heb marco
Ik wist dat de voorvering slecht was, dat bleek ook er zat geen druppel olie meer in. De voorpoten voorzien van een nieuwe laklaag en opnieuw afgevuld volgens methode van Marco. afijn balhoofd en voorwiellagers vervangen. Het voorwiel heb ik mat zwart gemaakt.
Het ontluchten van de remleiding is een geduldig zaakje zeg, wachten op druk.

Schrijver Marco
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 sept. 2015 19:59 | Aangepast door: Marco 
morgen weer verder met het ontluchten van de remhendel

Schrijver Marco
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 sept. 2015 20:30 | Aangepast door: Marco 

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 22 sept. 2015 21:29 | Aangepast door: MAST 
Marco, wil je de "direct link" van Photobucket gebruiken en vervolgens hier (in dit forum) de knop met het cameraatje (rechts naast de B en de i ). Bij het tweede pop-up schermpje dat je ziet, vul je aanvullende tekst in.
Nu heb ik dat gedaan voor je zodat er aanklikbare, normale foto's te zien zijn.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 sept. 2015 15:53 | Aangepast door: Marco 
Nog een achterspatbord, knipperlichten en koplampen op de kop getikt. Is er overigens nog iemand die belangstelling voor de lampen heeft?
achterspatbord

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 23 sept. 2015 16:05 
Ik niet, maar Ton was laatst op zoek naar zo'n achterspatbord flap die op jouw foto staat.
KLIK
Marcel. (die foto hierboven heb je correct geplaatst!)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 sept. 2015 16:20 

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 de verbouwing naar een caferacer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven