Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Van SJK-Trike naar Bike...

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver prosper

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 11 feb. 2016 09:36 
Ja, klaas, was fijn je bike weer te horen, met snelstart erbij, tnx ErikK, nu met mijn oude carbs start die werderom goed. Tijd voor je eigen carbs, hopelijk was het zo simpel als het veertje van je choke..
Spreek je spoedig.

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 18 feb. 2016 12:54 
Het einde van het sleutelwerk was in zicht, oude carbs weer schoon en er op, de te lange gaskabels weg kunnen werken onder frame en tank ipv zelf op lengte te maken.
Alles werkte juist behalve de temperatuur meter.
Toen ik de laatste vreemde Afrika stijl draadjes wilde weg werken was ik aan het meten, begon de draadboom ter hoogte van het balhoofd te roken, knetteren en stinken naar verbrand plastic...

Was mijn draadjes vrees al kwijt, ga nu maar de hele boom eruit halen en na lopen. Ik hou van blauwe honda's met elektrische probleempjes. (Ss50 ook blauw en foute draadjes)
Beter een draadboom na lopen dan straks zelf onverwachts moeten lopen.
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver beinhart

Bestuur 
#18 | Geplaatst: 20 feb. 2016 07:00 
leeft dat trike-frame gedeelte nog?
of is dat ondertussen bij de oud ijzerboed?

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 20 feb. 2016 20:46 
Helaas Werner het trike frame zijnde een kever as, is opgehaald door een kever fan...

Gisteren een prachtige draadboom aangesloten gekocht bij de lokale slopert voor een vriendelijke prijs, alles werkt nu weer naar behoren.
Dacht ik even mooi klaar te zijn gaat mijn mooie rvs remleiding lek, de bovenste lekt
DIe vervangen voor een rubberen exemplaar en ontluchten maar.

Heeft iemand nog een kuip ruitje over van een klein orgineel frontje ???
Heel graag.
Binnenkort foto's van het eind resultaat !
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 6 maart 2016 20:59 | Aangepast door: Klaas 
Afgelopen vrijdag de eerste test rit moeten staken, slecht zicht door natte sneeuw !
Gisteren daarentegen was het net lente en een geslaagde test rit, eindelijk;

test

testrit

Het is een feit de trike is nu een bike !

Ben er best lang mee bezig geweest als ik bedenk wat ik nu werkelijk heb gedaan; trike/kever vooras, wielen en vering + beugels er af, poten er in met nieuwe progressieve vering derin, klauwen met prachtige rvs leidingen derop, windjammer kuip er af, kleiner stuur er op + alle kabels, frontje derop, koplamp met H4 derin, achtervering nieuw, achterspatbord + mooier blauw kontje derop + beugel. En groot onderhoud uiteraard, afstellen, filters, olie en nieuwe kaarsen...
Oja nieuwe kabelboom, vorige gaf rooksignaal en brande de ogenschijnlijk onverwoestbare rvs rem leiding lek...
Wel kan ik zeggen dat ik heel veel heb geleerd door te doen, herhaaldelijk doen en te lezen (RTM) op dit forum en Peters motorboek.

Toch zijn er nog enkele dingen te doen, de rempomp lekt iets en andere rem leiding, het voor frontje zit nog niet lekker, de knipperbollen staaf blijft maar te krom waardoor het plastic van de tellerset barst.Enz enz.
Dus terug de stuur in !
dus terug de skuur in !

Na de test rit gister, leek hij in te houden qua gas/ ontsteking rond de 4,5,6 000 toeren, afhankelijk van versnelling, daardoor viel hij dood, trok niet door, vandaag andere carbs derop en oh oh wat ging dat ineens hard ne loopt ie mooi, heerlijk !

Ik zoek voor deze oer cx nog een klein kuip ruitje en evt een rechte! knipperbol houder/staaf waar ook het frontje aan hangt.

Kort om ik blijf wel lekker klooien en verbeteren, maar voor nu is deze TRIKE EEN BIKE en is dit project klaar.
(Honda ss50z en vt1100c nog te gaan)
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 6 maart 2016 21:07 
Mooi man, hou het ouwe spul rollende!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 25 maart 2016 22:16 
Zeg Klaas, je hebt de draadboom vervangen, las ik. Heb je de oude nog in een hoekje liggen?

Harmony,
Hans.
( die wel eens een ideetje heeft maar er goed over moet nadenken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 26 maart 2016 19:21 
Hoi Hans,

Ja die hangt idd bij andere bomen, het lijkt wel een bosje...

Groeten;de blij dat ik rij, Klaas
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 26 maart 2016 23:26 
Klaas,
Ik heb je een PB gestuurd......

Harmony,
Hans.
( die het misschien weer veel te gecompliceerd wil doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Van SJK-Trike naar Bike...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven