Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 Schuurvondst

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 7 mei 2016 21:56 | Aangepast door: Daniel 
Goedenavond allen,

Ondertussen alle festiviteiten weer achter de rug en met al die vrije dagen weer genoeg kunnen doen aan de CX.
Ben ondertussen er achter gekomen dat de kleptuimelaars ook erg versleten waren dus via Marco alle onderdelen besteld en vandaag binnen gekregen. Kon het natuurlijk niet laten om vanmiddag nog de eerste dingen weer in elkaar te zetten dus de nokkenas en tuimelaars zitter er alweer in hoop dat ik volgende week zover kom dat het blok er weer onder kan.
Verder kwam ik tijden het los halen van de voorkant van het blok genoeg bagger onder in het blok tegen dus alles schoon gemaakt en gecontroleerd, gelukkig zag het bigend lager er nog goed uit.
hieronder wat foto's van het blok

Deksel los

Bagger in het blok

Voorkant weer dicht

tuimelaars er weer in

Ketting geplaatst

In de tussentijd ook nog wat roest van het frame behandeld, op de achterbrug en middenbok was zo goed als geen verf meer te vinden
Aangezien het doel is de CX op dit moment zo op te knappen dat deze door de keuring kan en ik er de rest van de zomer op rond kan rijden volstaat een behandeling met de staalborstel en hammerite dus alles is weer netjes hoogglas zwart geworden

alles weer zwart

Dit was het voor nu weer even,
Alles veel rijplezier nog dit weekend met het mooie weer (blij dat ik de bmw nog heb staan )

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 31 mei 2016 23:00 
Goedenavond,

de afgelopen week weer wat kunnen doen aan de CX
Ondertussen zit het blok helemaal in elkaar en hangt het weer netjes onder het frame.

vervolgens de kappen die ik via marktplaats op de kop had getikt gemonteerd, de orginele bedrading zat er nog in dus dat was plug en ook nog eens in één keer play dus dat scheelt weer een hoop gezeur met de elektra, alleen de claxon deed het niet maar die had na een aantal jaar niet gebruikt te zijn gewoon een ferme tik nodig en nu doet ie het weer prima.

Nog 1 probleempje, tijdens het los halen van de voorkant kwam ik er achter dat er geen km tellerkabel is maar ook geen meenemen. heeft iemand deze toevallig nog liggen, en het zou helemaal makkelijk zijn als dat in de buurt van utrecht of barneveld zou zijn, dan kan ik het langs komen halen (scheelt weer verzend kosten
Alvast bedankt!

Ondertussen, omdat het blok het nu doet nieuwe banden besteld en een motobatt accu dus hoop dat die deze week nog binnen komen. verder is het achterwiel weggebracht voor nieuwe remvoeringen en met een beetje mazzel is die ook zaterdag klaar

De foto's zal ik morgen nog eens proberen, ze willen niet uploaden op photobucket

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 1 juni 2016 08:34 
Daniel,

Ik heb nog een opnemer liggen, misschien wel twee. Er zijn verschillen tussen de opnemers, met name in de dikte/lengte
Ik weet niet welke je nodig hebt, maar zal eens kijken in welke bak ze liggen.
Het is in Ede....

Harmony,
Hans.
( die nog een PB-tje met het adres ed. stuurt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 9 juni 2016 19:48 
Helaas kan ik nog steeds geen foto's uploaden op photobucket.... iemand een idee hoe ik deze er wel op kan krijgen (google heeft een te lange link waardoor het niet werkt)

Verder wel weer verder met de cx gegaan, bij Hans een opnemer en kabel kunnen overkopen, nogmaals bedankt daar voor.
Ondertussen een nieuwe accu en en banden binnen gekregen welke er ook al weer op liggen, ook de remvoeringen zijn er weer netjes nieuw op geplakt dus die zal het ook wel weer goed doen.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is het regelen van een banjobout voor de voorrem en moet de tank aan de binnen kant nog schoon maken.
Ik heb 7 juli een afspraak voor het herkeuren bij het RDW dus daarvoor moet ie volledig klaar zijn, moet wel lukken gok ik zo.
misschien zaterdag wel het eerste proefrondje rijden (mijn eerste meters op een cx )

Schrijver MAST

Moderator 
#20 | Geplaatst: 9 juni 2016 21:27 | Aangepast door: MAST 
Daniel. volgens mij moet je bij Photobucket de foto die je wil laten zien eerst aanklikken. Dan krijg je aan de rechterkant van de pagina een aantal "link" mogelijkheden te zien. (Share this Photo)
Neem daar de "direct" link.
Plak die gekopieerde link met behulp van het camera-icoontje in de pop-up tekstbalk die verschijnt. Vul dan ook het 2e pop-up scherm in. Maakt niet uit wat je daar neerzet, als er maar iets staat. (meestal zet je daar een korte beschrijving van het plaatje)
Als het goed is zie je dan de foto.


Hier een test: CX van Daniel

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 10 juni 2016 19:07 
hoe ik de foto op het forum krijg weet ik ondertussen maar het probleem zit bij de foto's bij photobucket te uploaden... dus zoek eigenlijk een andere site waar ik de foto's op kan zetten waarna ik ze weer op het forum kan plaatsen

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 10 juni 2016 22:20 | Aangepast door: MAST 
Probeer het dan eens met Picasa of mijnalbum.nl. (mijnalbum.nl heet tegenwoordig anders, myAlbum.com geloof ik.)

myalbum .com Als je nog geen account hebt, moet je jezelf even aanmelden.

Picasa gaat via je (een) Google account.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 14 juni 2016 19:24 | Aangepast door: Daniel 
picasa of myalbum lijken beide niet te werken helaas...

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 15 juni 2016 19:22 
Welkom Daniël,

Wat aan de late kant, want alles ligt als los, maar kijk ook even naar je ventilator of daar geen droogte scheurtjes zitten. Deze wilt dan wat ruimte krijgen en éh een zeer eigenaardig en vooral verontrustend tik laten horen wat klinkt alsof het uit het blok komt.

Voor de carbs, idd wasbenzine, petroleum voor het reinigen daarna remreiniger. Is het heel bizar caustic soda.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 9 juli 2016 16:56 
't heeft een geduurd maar er is weer een update!
Ik ben donderdag naar almelo gereden om weer een kenteken op de motor te krijgen en dat is gelukt!
als het goed ik krijg ik volgende week het kenteken thuis gestuurd.

Hij rijd prima en ben dik tevreden over het weggedrag en de snelheid waarmee je over de snelweg kan rijden. Alleen de voorrem is nog niet echt naar wens, hij blijft een beetje zompig... lijkt of er lucht in zit maar dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen...
Ik denk dat ik eerst nieuwe blokken monteer en anders misschien naar andere klauwen/schijven ga kijken (zijn hier ervaringen mee?).

Groeten,

Daniel

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 11 juli 2016 11:10 
schijven zijn wat lastig (zoniet moeilijk) te vinden. wat voor remslangen heb je? nog de originele uit 19*prik*, of staal-omwikkelde? die houden de remdruk in de slang. de oude willen nog wel eens (door leeftijd) 'uitbuiken' waardoor er remkracht verloren gaat.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 12 juli 2016 23:38 | Aangepast door: brinkcx 
Als 't na paar keer snel achter elkaar inknijpen beter gaat zal er nog wel wat lucht in zitten. En 't kunnen soms kr#ngen zijn om de laatste lucht uit die remmen te krijgen. De oude truuk van rem hard aantrekken en dan met bindbandje voor een nacht vastzetten helpt vaak .....

Nieuwe stalen remslangen altijd een heel goed idee als je die nog niet hebt. Alles aan de remklauwen goed gangbaar houden en eventueel verse remblokken. Met schijven gaat meestal weinig mis (zolang ze schoon zijn), minimum dikte staat er op (4 mm voor dubbele schijven voor)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 20 juli 2016 21:34 
t heeft even geduurt maar heb eindelijk mijn kenteken binnen gekregen
Vrijdag of zaterdag even een plaat laten maken en dan kunnen we legaal op de weg rijden.
Nog even over de remmen, er zitten al staalomwonden remleidingen op dus dat zit al goed, de truc met de handle vast zetten kende ik nog niet dus dat is misschien nog wel een goede oplossing, anders toch maar langs de motorzaak om te kijken of hun er nog lucht uit kunnen halen, maar heel eerlijk, wat een ruk systeem :P m'n bmw heb ik in 5x pompen ontlucht en dan werkt het meteen, maar ja eens kijken of we het kunnen oplossen.

Eerst maar eens op vakantie, zondag op de bmw voor 3 weken op de motor rond touren met als eind doel oostenrijk, de eerste lange motor vakantie en de eerste vakantie met mn vriendin, als dat maar goed gaan

Groeten,

Daniël

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 7 okt. 2016 19:35 
Zo het is even geleden maar we zijn ondertussen weer terug van een geweldige vakantie!
Ondertussen al wat meer op de cx gereden, helaas reed ik vorige week zondag op de snelweg en toen viel de motor plots uit, op de vluchtstrook geprobeerd te starten en hij wilde meteen weer lopen. dus ik weer verder gereden, paar km later nog een keer, maar daarna weer meteen goed lopen, tot een paar km voordat ik thuis was hij weer uit viel en na het straten kwam hij niet meer boven de 5500 tpm uit. dus ik dacht gelijk aan het bekende probleem van de cx500. (gelukkig wel gewoon naar huis kunnen rijden met een gangetje van 100km/h)

Nu komt het vreemde, ik heb van de week de motor nog eens gestart, wat erg moeizaam ging en hij viel al snel weer uit maar heel abrupt, het leek bijna alsof het blok vast sloeg, maar een druk op de start knop en hij sloeg meteen weer aan. na hem een tijdje warm hebben laten lopen (waarbij hij af en toe ook weer uit viel) geprobeerd of het blok boven de 5500tpm kon komen en dit ging prima. nu heb ik vanavond eens alles door gemeten maar hier kom ik niks geks tegen ook kwam het blok weer gemakkelijk boven de 5500tpm alleen als ik gas in eens open deed kwam het blok wat trager dan eerst op gang dus nu is de vraag wat kan ik nog testen om er achter te komen wat het kan zijn, vooral dat abrupt afslaan vind ik vreemd, het klinkt bijna als een soort "kloenk" kan dit komen omdat de ontsteking er mee stopt en het blok in zijn compressie "vast"slaat??

Verder moet helaas het blok nog een keer uit elkaar, de zuigerveren zijn versleten, de zwarte rook komt dr uit...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 7 okt. 2016 20:33 
Ook mijn CX heeft dat wel eens gehad, plotseling afslaan. Nu kan het natuurlijk iets heel anders zijn, maar ik heb het luchtfilter vervangen, waarna het stoppen-stukje rijden-stilvallen over was. Overigens, ook zonder luchtfilter had ik die problemen, alleen met een goed, net, luchtfilter blijft het rijden.

Maar het kan ook wat anders wezen....

Harmony,
Hans.
( die al een paar keer heeft stilgestaan met de een of andere CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 Schuurvondst

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven