Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 Schuurvondst

 
 
Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 7 okt. 2016 21:36 
Zwarte rook krijg je meestal van een veel te rijk mengsel, en in extremis kan de motor daardoor ook stoppen. Dat is ook een beetje in lijn met wat HansV al meldde over het luchtfilter. Is er al wat over oliegebruik te zeggen?

Plotseling met een "kloenk" er mee ophouden klinkt helaas meer als een (drijfstang?) lager of zo dat bezig is vast te lopen. Maakt ie meer geluiden? Inspecteer om te beginnen de filter en olie in filterhuis op gele glimmertjes = koper uit de lagers.

En al deze symptomen kan je ook nog krijgen door problemen met de ontsteking natuurlijk, dus ook daar grondig de standaard controles, ook stator (nog eens?) meten.

Zal nog wel even puzzelen worden..

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 8 okt. 2016 13:49 
DAnk voor de reacties, lucht en olie filter zijn nieuw en het olie verbruik is ernstig dus vandaar de conclusie van de zuigerveren (ook de klepsteelpakkingen in de kop zijn nieuw)
Mijn redenatie van de "kloenk" is dat de motor stopt op het moment dat hij de meeste compressie heeft, de onsteking stopt en het vliegwiel niet zwaar genoeg is hem er doorheen te drukken, doordat alles in één keer stil staat het geluid veroorzaakt, t is ook niet heel hard maar wel abrubt en niet zoals je standaard de motor uit hoor gaan. ik vroeg mij alleen af, is er misschien iemand in de buurt van barneveld met een ignitech ontsteking zodat we kunnen testen of dat het verhelpt ik las dat het redelijk plug en play is maar vind het wat prijzig om zonder zekerheid 180 euro uit te geven. Ik hoor graag van jullie,

Groeten,

Daniel

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 8 okt. 2016 20:13 
Hoi Daniël,

als je Nijkerk kan halen zouden we mijn Ignitech er wel eens aan kunnen hangen, da's niet zo'n probleem, komende week heb ik daar we tijd voor, maar heb je de stator al doorgemeten? (zie evt. Hans z'n plaatje Hier .

En een "kloenk" bij afzetten/stoppen is niet normaal vrees ik. Wanneer je de motor normaal stopt met kontaktslot of killswitch loopt íe net zo goed tegen de compressie aan, zonder kloenk. Je zou wel een kloenk kunnen krijgen als de startkoppeling er slecht aan toe is, maar dan had je dat waarschijnlijk al wel gemerkt bij het starten.

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 11 okt. 2016 14:33 
Hey Frans,

ik heb alles nog eens door gemeten maar het lijkt allemaal te kloppen.
Ik zal je zo even een PB sturen voor een eventuele afspraak

Groeten,
Daniel

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 11 okt. 2016 14:49 
Je hebt een PBtje
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 22 feb. 2018 23:20 
Het is lang stil geweest hier maar ik heb niet stil gezeten gelukkig want hij is af!
En nog mooier, hij staat op de Motorbeurs en wel op de stand van de KNMV.
Voor de mensen die nog gaan, in hal 8 is hij te bewonden vlak bij de ingang.
(En even ter voorbereiding voor een aantal forum leden die van origineel houden, dat is die niet meer, sorry daar voor maar ieder zn ding)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 22 feb. 2018 23:38 
Hallo Daniël,

mooi, maar ik hoor niet bij de beurs gangers (allemaal spul wat ik toch niet koop). Doe eens een plaatje hier?

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Daniel
Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 24 feb. 2018 18:53 | Aangepast door: Daniel 
hier bij de foto
voor en na

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 26 feb. 2018 08:15 
Gister in het echt gezien Daniel, netjes hoor!

Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 Schuurvondst

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven