Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken | Gebruikers | 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /

Wat zal ik er eens van maken ..

Schrijver brinkcx
Forum Lid

#1 | Geplaatst: 22 dec. 2017 23:43 | Aangepast door: brinkcx 
In het rek hier staat al jááááááren een reserve CX500 blok, maar dat blijk je nooit te gebruiken, Maar zou wel leuk zijn om eens te zien of het nog wil lopen, en dan moet je dus een frame en zo hebben. Eens rond gekeken en dit gekocht :

bij binnenkomst

voor niet al teveel geld (jaja, zuinig, ook in de Achterhoek ) en dus weer een verrassingspakket. Ziet er niet uit ! Zes jaar onder een zeiltje buiten gestaan, zo zo, maar kentekenplaat type had al in 2003 vervangen moeten zijn. Bij eerste poging op te bokken breekt de middenbok, door gerot. Maakt niet uit, stak zeker onder zeiltje uit en dat doen ze wel meer. Is wel compleet, altijd een goed teken (optimist ja, glas half vol).

Eerst de spuit en maar eens opzetten, ziet er al een stuk beter uit :

schoon gespoten

Ook nog letterlijk bakken vol onderdelen er bij. Moet een bijna complete CX zijn zonder frame, blok defect. Klopt, uitgelopen big end, blok (van 1978) kan weg. Rest is net even teveel verroest, meeste kan ook weg. De kranten die in de kisten lagen waren van 1988 . Zaten wel een paar vorkpoten bij die er heel goed uitzagen, die zaten blijkbaar in 't vet, mooi.

Wel nog een nieuwe band er bij :

meegeleverd bandje

Liefhebbers kunnen 'm voor een prikkie kopen. Is wel van 1991 zo te zien !

Nou nog uitmaken wat het eigenlijk moet worden. Nee geen caféracer, meer een scrambler-achtig iets, of een broertje voor de klodder.

Ik heb weer wat te doen !

(maar de garage is nog niet af, de transporteur heeft m'n werkbank kwijt gemaakt!)

Ik laat nog wel eens weten wat 't (of niet) geworden is,

Plezier, Frans

CX500 1978, zo'n rooie, is nu van kuip voorzien, CB250 RSD 1984, een blauwe, ooit 27 Pk (?). Vers gearriveerd, een CX500 B van 1981, na 6+ jaar buiten onder zeiltje gestaan te hebben

Schrijver A Koopmans
Forum Lid

#2 | Geplaatst: 23 dec. 2017 07:34 
Leuk hoef je je niet te vervelen

Schrijver JiMi
Forum Lid

#3 | Geplaatst: 23 dec. 2017 10:30 
Mooi verhaal. Succes!

Het kwade schreeuwt en het goede fluistert

Schrijver PHGL500
Forum Lid

#4 | Geplaatst: 23 dec. 2017 10:38 
een 'nieuwe' band uit 1991 is inmiddels ook 26 jaar oud

veel plezier met je rommelproject!

GL500 73k miles | GPZ 48k km | Pan European 1100 | Volvo V60 T3 R-design | Mercury Capri 1.6

Schrijver amsilverwing
Forum Lid

#5 | Geplaatst: 23 dec. 2017 12:09 
Dit soort projecten zijn mij niet onbekend.
Met geduld kan je er een mooie motor van maken.
Succes

een goed begin is het halve werk donateur 2017. hompage http://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv
Forum Lid

#6 | Geplaatst: 23 dec. 2017 19:51 | Aangepast door: Hansv 
Leuk projectje Frans. En wat er van te maken? Een fruitsalade? Een motormaaier, of misschien wel een kinderstoeltje? Je kunt ook proberen het weer op een CX te laten lijken, de basis vorm is al aanwezig.....

Harmony,
Hans.
( lijkt op, euh.... euh.... Oh ja, Hans )

Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx
Forum Lid

#7 | Geplaatst: 23 dec. 2017 20:18 
Een rijkdom aan ideetjes zie ik al wel ! Een motormaaier schiet niet op, niet genoeg gras in de tuin, kinderstoel ook niet meer. Fruitsalade leek wel aardig, dus dat ontwerp heb ik gemaakt, maar dat is het ook niet geloof ik, kijk maar

fruity

denk dat 't toch maar weer iets CX-achtigs wordt

Plezier, Frans

CX500 1978, zo'n rooie, is nu van kuip voorzien, CB250 RSD 1984, een blauwe, ooit 27 Pk (?). Vers gearriveerd, een CX500 B van 1981, na 6+ jaar buiten onder zeiltje gestaan te hebben

Schrijver coenox
Voorzitter

#8 | Geplaatst: 25 dec. 2017 16:18 
Leuk project. Wat dacht je ervan om er een helikopter van te maken? Handig in de file

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx
Forum Lid

#9 | Geplaatst: 25 dec. 2017 21:09 
Da's al eens eerder gedaan volgends de bekende plaatjes

heli

maar geen idee of dat ooit gevlogen heeft. Afgezien van dat zo'n grote H in de tuin niet past zal het wel weer een motorfiets met twee wielen worden. Beetje conventioneel, weet ik, ik val net buiten de subsidie voor jonge ondernemers in de luchtvaart ook

Plezier, Frans

(en motor en framenummer zijn exact gelijk, zeldzaaam!)

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten / Wat zal ik er eens van maken ..
Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 183 [22 okt. 2015 11:00]
Gasten - 182 / Members - 1
  www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®