Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gevraagd: Frame met kenteken.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 aug. 2017 14:10 | Aangepast door: Ozkan 
Hallo allemaal,

zoals een aantal van jullie weten heb ik een CX500 zonder papieren en kenteken die ik aan het (ver)bouwen ben. Nu is/was het de bedoeling dat ik deze eerst helemaal opbouw en dan laat keuren bij het RDW zodat ik weer papieren en een kenteken heb. Maar... wat misschien ook zou kunnen en wellicht veel tijd en moeite scheelt is als ik voor een leuk prijsje een frame met kenteken op de kop zou kunnen tikken. Dan zou ik dus niet langs het RDW hoeven en zou mij dat veel tijd en moeite schelen. Het gaat om het oermodel, dus het mooiste zou zijn om een frame van dat type te hebben. (geen custom)

Dus mijn vraag... wie heeft er eventueel een goed en recht frame met kenteken, waar je voor een zacht prijsje afscheid van zou kunnen nemen?
Groet, Ozkan

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 aug. 2017 15:24 
Ha Ozkan,

Of het veel moeite is hangt er van af of het framenummer bekend is bij de RDW.
Hier kom je achter door met de RDW te bellen of mailen.
Als je CX ooit in europa is geregistreerd (en hij niet is gestolen, je weet nooit...)
kan de RDW je framenummer vinden. Dan hoef je alleen met je netjes afgebouwde fiets
(die voldoet aan alle regels) naar de RDW om hem te laten controleren op verlichting remmen
en nog een paar punten, dan nog even honderd euro nog wat afrekenen en een nummerplaat laten drukken....

Op zich niet heel moeilijk (als alles aan de euro normen en zeurregeltjes voldoet).
Als je een bobber chopper oid aan het maken bent wordt die RDW keuring minder eenvoudig.....

Erik

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 aug. 2017 15:28 
erikcx

Hoi Erik,

mijn idee is ook om 'm zo veel mogelijk terug te brengen naar originele staat en hem dan te laten keuren. Alleen de buddyseat moet lager aangezien ik niet zo heel groot ben

Ik dacht misschien is het makkelijker om alles op een ander frame te zetten.
Groet, Ozkan

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2017 15:37 
Hoi Ozkan

Kleine aanpassingen zijn geen probleem voor de RDW, zadel lager, stuur breder, andere koplamp, al die dingen zijn geen punt.
Als je CX verder origineel is, de verlichting werkt en de remmen en banden goed zijn krijg je een kenteken.
Eerst zou ik met ze bellen of mailen om te vragen of het Frame nummer bekend is.
Als dat niet bekend is word het moeilijk, als het nummer in hun computer staat heb je voor iets meer dan 100 euro weer een kenteken.

Als je voor 100 euro een goed frame met kenteken vind is dat inderdaad net zo makkelijk...

Groet Erik

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 aug. 2017 16:10 
Ik heb de RDW een mail gestuurd, eens zien wat ze antwoorden..
Groet, Ozkan

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 aug. 2017 12:01 
Best snel een antwoord gekregen van het RDW:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U wilt weten of op het framenummer een kenteken bekend is van de motor.

Na controle in het kentekenregister op het framenummer zie ik dat er een kenteken bekend is en dat het voertuig nog actueel staat geregistreerd. Het voertuig is geschorst door de huidige eigenaar. U wilt weten wat u moet doen voor het verkrijgen van een kentekenbewijs.

Hieronder leg ik u de te volgen procedure uit, voor het aanvragen van vervangende kentekendocumenten.

Aanvraag voor een vervangend kentekenbewijs:
1. Ik stuur u vandaag 16 augustus 2017 een aanvraagformulier voor een vervangend kentekenbewijs
2. Op de achterzijde van het formulier vindt u de handleiding. Ik wil u vragen om deze goed door te lezen voordat u het formulier gaat invullen.
3. Bij "reden" kruist u aan "kentekencard of code vervangen." U stuurt de aanvraagformulieren met een begeleidend schrijven voorzien van datum en handtekening naar de RDW.
adres: RDW t.a.v. unit VRD
Postbus 30.000
9640 HA Veendam
4. U doet de betaling onder vermelding van het betalingskenmerk die op het aanvraagformulier vermeld staat. De kosten voor een vervangend kentekenbewijs zijn € 31,50.
5. De RDW stuurt een brief naar de geregistreerde eigenaar. De RDW vraagt om toestemming voor het afgeven van een kentekenbewijs aan de aanvrager. De huidige eigenaar heeft 4 weken de tijd om te reageren. Als deze niet reageert dan ontvangt u een brief van de RDW waarin u verzocht wordt om voor legitimatie en een zichtkeuring langs de RDW te gaan. Hiervoor zijn ook kosten verbonden. De kosten voor een zichtkeuring plus tenaamstellen zijn € 24,98.
6. Nadat u bij het keuringsstation bent geweest stuurt de RDW de kentekencard met de bijbehorende tenaamstellingscode naar u toe.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zo te lezen niet zo heel moeilijk
Groet, Ozkan

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 aug. 2017 12:02 
Weet één van jullie wat die zichtkeuring inhoudt? Gaan ze de motor dan helemaal technisch keuren of willen ze 'm alleen maar zien?
Groet, Ozkan

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 aug. 2017 12:11 
van een Vespa forum:

'Als ie al eens ergens anders in de EU gereden heeft (en je hebt papieren om dat aan te tonen), doen ze alleen een zichtkeuring (dus even naar je VIN nummer en papieren kijken) - zo niet doen ze een volledige technische keuring.'

Lijkt mij dus alleen papieren en nummers controleren en anders even terug mailen naar het RDW natuurlijk!

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 aug. 2017 12:20 
Ha Ozkan,

Snelle reactie van de RDW

Ik zou zeker de procedure die ze beschrijven proberen, dat is de makkelijkste manier.
Een zichtkeuring werd vroeger bij brommers een schouwing genoemd (toen ze een kenteken kregen...).
Het betekend dat er een RDW-er om je motor heen loopt om te kijken of het er goed uit ziet.
Je motor word niet getest of zo, hooguit even luisteren of de uitlaat goed is en proberen of de remmen druk hebben.
Stelt niet veel voor, het is geen technische keuring.

Als de vorige eigenaar meewerkt heb je al snel een kenteken!

Groet Erik

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 aug. 2017 12:21 
o ja, ik denk dat er ook even naar het framenummer gekeken wordt......

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 aug. 2017 15:12 
Ik denk dat dit een stuk makkelijker gaat worden nu ik weet dat het kenteken bekend is. De vorige eigenaar zal heel waarschijnlijk niets van zich laten horen, aangezien hij volgens de persoon waar ik de motor van gekocht heb mij vertelde dat de eigenaar een tijd terug was overleden.

De motor heeft een hele tijd ergens in een schuur stil gestaan. Zo zag hij er ook echt wel uit.

Dus ik ben benieuwd.

In ieder geval bedankt voor de super tip om even contact op te nemen met het RDW. Stom dat ik dat niet eerder gedaan heb
Groet, Ozkan

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 aug. 2017 15:14 
Dus ik hoef even geen ander frame, eerst maar eens kijken hoe dit verhaal afloopt.

Volgens Honda is de motor in 1977 geproduceerd, hopelijk is hij ook dat jaar voor het eerst op naam gezet. Dan zou ik een blauwe kentekenplaat kunnen krijgen.
Groet, Ozkan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 aug. 2017 08:40 
De CX500 werd in Nederland op naam gezet vanaf maart 1978.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 aug. 2017 08:43 | Aangepast door: Ozkan 
Floris

Dat zou betekenen dat het een gele kentekenplaat wordt. Weet jij hoe het dan zit met de CX500's die wel een blauw kenteken hebben. Er staat er zelfs eentje te koop op Marktplaats met een blauw kenteken. Die moeten wel van voor 1-1-1978 zijn, anders mogen ze geen blauw nummerbord.
Groet, Ozkan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 aug. 2017 08:53 
Het mag officieel niet, maar het gebeurt wel. Die blauwe platen kun je makkelijk bestellen.
Wel kun je een bekeuring krijgen (€60).
Met een kenteken uit de ZF-00-00 serie loop je weinig risico. Het heeft niet zoveel prioriteit bij de politie, althans dat is mijn indruk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gevraagd: Frame met kenteken.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven