Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Rickman Polaris kuip/kap aangeboden

 
Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2017 21:48 | Aangepast door: Bart Huiting 
Hi CX500 liefhebbers,

Hierbij bied ik een witte Rickman Polaris kuip/kap aan die nu nog vast zit aan mijn CX500. Voor diegene die in stijl, lekker uit wind wil rijden. Op Marktplaats staat ie voor €50,- maar een acceptabel bod overweeg ik graag. (Of een setje steunen/verlengstukken voor de achterknipperlichten). Zeker voor jullie liefhebbers.

marktplaats link kuip



b.huiting@outlook.com
0630816888

Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2017 21:53 
Afhalen in Utrecht!
De link lukte nog niet echt maar als je onderstaande plakt in je internetbalk moet het goedkomen.
Nu eerst even leren hoe ik foto's post

Marktplaats linkje

Schrijver stefan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2017 09:51 
Gewoon nieuwsgierig: waarom wil je 'm er af hebben? Zitten er nadelen aan?

Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 sept. 2017 09:58 
Ik heb mijn motor met kap gekocht een jaar terug maar ik rij zelf liever naked en dan komt de vrijhangende V-twin motor van de CX500 meer tot zijn recht aangezien die nu aardig bedekt is.
Het is zeker een gebruikt exemplaar want de kap is tijdsidentiek dus zal ook uit de jaren 80 komen en is daarnaast niet meer strak in de lak, hier en daar een scheurtje, etc. De kap is echter nog helemaal heel en ook t glas (plastic) is nog gaaf.
Kortom, prima kap maar niet meer nieuw.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 sept. 2017 12:58 
stefan, heb je er wel eens mee gereden?

Het is een zware kuip, een goede degelijk kuip, je zit ook uit de wind!!!!
Het is net allemaal iets te lomp voor de cx500. Voor veren moet je eigenlijk iets op waarderen. Het motortje moet eigenlijk net iets harder werken. Ik vind dat je dan te vaak boven de 6000 toeren moet rijden, de cx500 heeft niet veel over.
De snelle wend bare cx500 is met deze kuip ver te zoeken. wel geweldig op de snelweg. Echt om lange stukken 120 mee te rijden.

Kuip is wel degelijk, goed, zwaar uitgevoerd, en je zit echt comfortabel achter het scherm. ( geen wind op je helm)
Nog een nadeel, kuip geeft veel geluid van het blok weer.
Kuip is ook wat breed, niet goed geschikt om in file te rijden, of twee naast elkaar in je schuur.
Kuip remt de motorfiets ook af. Vooral bij tegen wind... In mijn ogen te veel.
Ik zelf ben niet zo voor deze kuip, maar dat heeft te maken met uitstraling, en gebruiksgemak. Ge maar eens sleutelen met deze kuip er nog aan... ik vervloek ze....

Echter voor de liefhebber is dit dus wel de kuip die je moet hebben op je cx500. Het is degelijkheid en kwaliteit. Sterk,
Dus.. zeg het maar...
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 sept. 2017 13:19 
Goede toevoeging Marco. Wendbaarheid vind ik nog prima en ook stoplichten voorkruipen of file rijden valt reuze mee. Het grootste voordeel is inderdaad de wind, snelwegen gaan meer dan prima met een kuip!!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 21 sept. 2017 14:47 
Lieke attendeerde me hierop en ik heb zitten twijfelen. Ben er wel van. . Deze ziet er op de foto heel goed uit, maar laat hem toch schieten vanwege het lakwerk. Maar als iemand een kuip op zijn oer-CX wil, is de Rickman Polaris toch wel de ultieme. Ik hou het bij mijn zwart-rode.

Ouwe Rooie met Ricman
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 sept. 2017 14:54 
Die van jou is inderdaad wel heel mooi! Van alle kuipen is de Polaris zeker wel de mooiste; mooier dan Vetter.

Schrijver Bart Huiting
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 sept. 2017 15:00 

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 21 sept. 2017 15:02 
De mijne heeft ook de nodige beschadigingen, zie je niet op de foto. De Vetter staat weer mooier op de Custom.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver stefan
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 sept. 2017 17:41 | Aangepast door: stefan 
Ik had vroeger een cx met deze kuip. Dat is alweer zoooo lang gelede dat ik vergeten ben hoe dat ook al weer was 😳 Wat Marco zegt over herrie kan ik me nog herinneren maar toen reed ik wel zonder oordoppen. Nu rij ik zonder kuip en met mijn snelheden van max 80 km/u op de teller waait het niet noemenswaardig 🙂

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 sept. 2017 22:10 
Och, ik rij ook met zo'n kuip tegenwoordig, een redelijk nette zelfs. En dat gewoon omdat ik wat meer wil/hoop/ben gaan toeren, en dan is 't wel prettig om wat meer uit wind en weer te zitten. Ja, meer geluid van motor maar minder windlawaai. Ja zwaarder, CX-je moet wat harder werken, geeft niks, kunnen ze goed hebben (wel eens een vol beladen GL500 geprobeerd?) En meer wind vangen, nou, die van mij gebruikt eerder minder benzine met kuip dan zonder (5-10%). Kortom, ik vind zo'n kuip prima voor hoe ik (nu) wil rijden. En mocht ik er genoeg van krijgen dan gaat íe er weer af. Oh ja, 't kan ook behoorlijk heet zijn 's zomers.

Doe wat je leuk vindt, maar niet klagen of verbaasd zijn dat een CX met kuip en koffers geen racer is - koop dan een racefiets! En wil je een gooi- en smijt motor dan lijkt me een CX ook niet de eerste keus, wat dan wel is ook weer kwestie van smaak. Iemand nog een XBR500 voor me over misschien?

(en mijn kuip is rood, maar wit is ook best leuk)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 sept. 2017 22:37 
Zijn fijne dingen, die Polaris kuipen. Maar ja, het gewicht , en de moeilijke sleutel toestand en zo, allemaal heel erg.....Maar ik zit er niet mee, ik zit erop.....
Zoals de grote nederlandse filosoof Johan Cruijf ooit zei: ellek nadeel hep sen voordeel
En die van mij is een rode, wit is ook mooi, maar het CX-je is rood, past allemaal redelijk bij elkaar dus.

Als iemand nog een witte kuip zoekt: zie boven. Wel opletten dat je van de montage-materialen ook de twee verlengmoeren voor het onderste punt mee krijgt. Zijn niet zo heel erg makkelijk te vinden, alhoewel iemand laats mij vertelde dat hij er nog twee had liggen......


Succes met de verkoop.

Harmony,
Hans.
( heeft een CX en een bijbehorende kuip..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Rickman Polaris kuip/kap aangeboden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven