Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Achterwiel en meenemer CX650E gezocht.

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 2 maart 2018 16:00 
Hallo, ik ben op zoek naar een ander achterwiel voor mijn CX650E (mag ook een wiel van een 500E zijn)
Tevens zoek ik een andere meenemer, de mijne is versleten.
Zie het onderstaande filmpje waar je ziet dat het lager los in de naaf ligt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2018 12:34 
Eh Marcel,

zelf geen detailkennis, maar volgens sommige mensen is er verschil tussen een 500E wiel en een 650E wiel, zie hier (klik) . Bij de sloop heb ik wel een 500E wiel gezien, slechts 100 Euro, jawel....

Niet de beste oplossing want de speling hoort er niet te zijn, maar er is een locktite versie om zo'n lager vast te zetten in de behuizing. Heb ik wel eens gedaan voor een BMW (heel heel lang geleden, wist ik veel) en die fiets is er toch oud mee geworden.

Enne, als de meenemer slecht is, hoe is't aan cardan zijde?

succes, Frans (heeft geen 650 onderdelen meer, sorry)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2018 13:13 
Dank voor je reactie Frans. Ik weet niet hoe de staat is van de cardan kant. De motor staat niet bij mij, een bevriende monteur is ermee bezig. Een ander cardan heb ik zelf liggen. Ik dacht dat de wielen van de 500E en 650E wel uitwisselbaar zijn. Maar 100% zeker ben ik niet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2018 21:21 
Hoi, ik heb nog wel eea liggen, zal even kijken.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2018 10:17 
Inmiddels heb ik een meenemer weten te vinden. En aan het wiel wordt "gewerkt".
Ik laat nog weten hoe dat afloopt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2018 19:50 
mocht 't moeilijk worden heb ik er hier nog 1 liggen in m'n atelier als ik me niet vergis. eventueel met achterbrug etc.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2018 19:12 
Update: een ander achterwiel en een meenemer zijn geregeld! Dank voor het meedenken en de aanbiedingen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Achterwiel en meenemer CX650E gezocht.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven