Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX500 voor de wereld rond

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Floris
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 21 juli 2018 23:52 
Als je veel lange dagen gaat rijden dan zul je niet blij worden van een custom. Het kost je je rug. Zoek liever een motor waar je meer rechtop zit.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 22 juli 2018 17:56 
als het er op aan komt, zeker met de hitte is de GL500 de beste optie.
De dynamo en cdi unit blijven wat aan de zwakke kant als het om hitte gaat.
De gl500 heeft deze niet, en is eigenlijk veel simpeler met zijn dynamo en ontsteking.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 23 juli 2018 08:01 | Aangepast door: amsilverwing 
Uk 33 is een schip uit urk.
Als je daar woond kun je vragen of er iemand in de omgeving een gl500 heeft en die motor kunt bekijken.
Je kunt ook naar sjk gaan daar zie je ze allemaal.
Zo kun je voor jou het juiste model vinden.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 23 juli 2018 11:36 
marcobecker:
gl500 heeft deze niet, en is eigenlijk veel simpeler met zijn dynamo en ontsteking

JA, NEC en zo, inderdaad minder kans op foutjes in de CDI ontsteking, want het is een ander systeem. Anderzijds heeft een GL wel een iets gecompliceerder veer systeem, als ik het goed heb. Krijg je daar wat aan, dan heb je een uitdaging. Een Ignitech monteren is een oplossing voor een falende CDI, maar als je ProLink het begeeft, wat doe je dan?
Nou ben ik ontzettend bevooroordeeld. Ik persoonlijk ben van mening dat een CX500(zAB) gewoon een geweldige motor is, ook voor de iets langere ritten. Noordkaap, Italie, Spanje etc.....

Dus: CX500 (zAB).


Harmony,
Hans.
( die een CX500 (zAB) heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver uk83
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 26 juli 2018 17:01 
Oh, had niet door dat mijn thread doorliep een tweede pagina in
(zit nu eindelijk weer achter een normale computer)

Ik zat eerder ook al te kijken naar de GL500, maar in dat geval zou ik die fairing eraf slopen... wat ik dan eigenlijk ook weer zonde vind.
Om eerlijk te zijn vind ik de custom een mooie motor, die verder niet te veel opvalt in het buitenland.

Ik heb het idee dat kwa betrouwbaarheid een wat nieuwere honda (bijvoorbeeld een 1995 cb600 ofzo) een stuk verder zal komen.

@floris, thanks for the heads-up. Het is natuurlijk heel persoonlijk wat comfortabel is, maar het feit dat je dat zegt maakt we wel al iets skeptischer naar het idee.

@Hansv, what is de zAB uitvoering precies?

Ik kom zaterdag terug in nederland, en ga ik wat proefritjes maken. Ik laat jullie weten hoe ik het vind.

Nogmaals bedankt voor alle hulp en advies!


Ted

Schrijver uk83
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 26 juli 2018 17:03 
Ik bedoelde hierboven te zeggen dat het gewone model niet echt speciaal voor mij is, en dat ik dan eerder voor een cb600 ofzo zou gaan, gezien dat hetzelfde kost, en ik verwacht dat het minder zal verbruiken en betrouwbaarder zal zijn

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 26 juli 2018 17:55 
uk83:
@Hansv, what is de zAB uitvoering precies?

Een Honda Cx500 is in verschillende smaakje gemaakt. De allereerste CX was simpel en gewoon een CX. Deze kreeg later de toevoeging 'z' nulversie, zeg maar.
De 'A' versie was lichtelijk gewijzigd, terwijl de 'B' een extra klein cockpit ruitje kreeg, en o.a. andere comstar wielen kreeg.
Daarna kwam de 'C' de custom uitvoering.

Lees meer op de pagina 'Over CX' op dit forum.


Veel succes met het proefrijden!

Harmony,
Hans.
( komt slechts in 1 soort voor (gelukkig maar ) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver uk83
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 9 aug. 2018 19:21 
hoi weer,

Ik wilde julie nog even bedanken voor alle hulp,
de 'custom' cx was kwa zithouding niet helemaal wat ik zocht, ik was erna aan het denken om een soort hybrid te bouwen, maar dat leek dan weer erg veel moeite.
ondertussen kwam er voor een goede prijs een honda shadow 750 op mijn pad, en ik heb deze aangeschaft om mee op pad te gaan.

nogmaals heel cool voor de makkelijke welkom en hulpzaamheid.

groetjes,

uk

Schrijver MAST

Moderator 
#24 | Geplaatst: 9 aug. 2018 23:00 
Uk, heel veel succes met je plannen en je reis. Laat je hier af en toe weten hoe het daarmee gaat?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#25 | Geplaatst: 21 aug. 2018 13:55 
Op SJK een Duitser onmoet die ook de wereld rond wil op een CX. Hij is van plan daar zelf gemaakte spaakwielen in te zetten.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX500 voor de wereld rond

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven