Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

CX trip naar Engeland voorjaar 2018

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:20 
In de week van 25 september ben ik met een motormaatje naar de regio Trier geweest. Prachtig weer gehad en heerlijk door de Eiffel getoerd. Fantastisch motorgebied! Ik kwam daar op het idee in mei/juni 2018 een meerdaagse (ca. 5 dagen) trip naar Engeland te organiseren voor CX-liefhebbers. Niet al te massaal maar met zo'n handvol deelnemers. Ik heb inmiddels contact gehad met onze UK "CX-partners", om te vragen of er enkele ontmoetingen te arrangeren zijn. Men heeft daar positief op gereageerd.

Ik ken het land goed en weet mooie gebieden te vinden. In eerste instantie dacht ik aan de Cotswolds. Via dit forum wil ik peilen of er interesse bestaat. Ik stel mij voor snelwegvrije routes te rijden en overnachtingen te regelen via Booking.com. Verder zijn mijn plannen nog helemaal niet concreet maar dat geeft niet: het duurt nog maanden. Ik houd mij aanbevolen voor reacties.

Peter van der Schee
Tilburg

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 okt. 2017 09:54 
Peter, Als je dan toch in mei 2018 naar Engeland gaat, waarom dan niet het Pinksterweekend meegepakt, en een bezoek aan de engelse CX club er bij doen. Die hebben, lees ik net, 18/19/20 mei hun 'National Rally'. Weliswaar niet in de Cotswalds, naar noorderlijker, in Burnley, 20 km boven Manchester.....

Harmony,
Hans.
( heeft Engels treffen gedaan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 okt. 2017 23:50 
Dat is het overwegen zeker waard. Het is wat verder rijden maar je kunt natuurlijk een andere overtocht dan Dover gebruiken. Harwich zou al een stuk schelen. Burnley is in Lancashire, het Noorden waar de mensen heel anders praten en veel leuker zijn dan in Londen en het Zuiden. Ik wacht nog op verdere reacties.

Dank voor je bijdrage,

Peter

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2017 11:45 
Hi Peter,

Mischien dat ik volgend jaar weer naar Burnley ga. Via Rotterdam Hull is dan de beste overtgocht. Omgeving van Burnley biedt veel mooie ritten. Ik heb met de engelse club een paar jaarë geleden daar ook een hele mooie rit gereden.

Grt.
Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver van Bree
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 nov. 2017 15:49 
Hallo Peter,
als deze tocht doorgaat, zou ik graag meerijden. Heb je al een vaste datum?
Wel eerst kijken dat mijn CX in optimale staat is, heb een beetje problemen met de carburator.
Mvg,
PvB

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 nov. 2017 22:19 
Tot dusverre zijn er weinig reacties. Ik wacht tot eind januari en als ik dan niet zo'n vijf of zes liefhebbers kan krijgen, blaas ik het af. Houd dit forum dus in de gaten.

Goed weekend,

Peter van der Schee

Schrijver van Bree
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 nov. 2017 11:52 
Jammer!
Houd mij in elk geval op de hoogte.
Mvg,
PvB

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 dec. 2017 11:41 
Ha Peter,

het is voor mij nog wat te vroeg om te plannen. Ik weet denk ik pas in het niewue jaar of ik kan. Ik moet thuis ook nogal wat Brownie punten opsparen voor een verlof pas

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 april 2018 21:50 
Het is nu eind april en de mussen vallen van het dak! Nu ik gepensioneerd ben, kan ik regelmatig met de motor op stap. Al een paar keer met de CX weg geweest en de afgelopen week met de AJS. Daar heb ik nu ook een aansluiting voor de Tom Tom op, wat het reizen veel comfortabeler maakt.

Voor mijn uitstapje naar het VK kan ik niet veel handen op elkaar krijgen. Ik ga nu met een motormaatje begin juni naar de Eifel voor een cursus "Bochten en remmen in de bergen". Hij op zijn nieuwe Royal Enfield Continental (550cc ééncilinder), ik op mijn CX500c uit 1980. Hij houdt altijd vol dat zo'n CX "niet stuurt", in ieder geval vergeleken met Britse motoren. Daar heb ik er twee van: AJS 500cc éénpitter ('56) en een Triumph twin uit 1972. Ik vind de CX net zo lekker sturen en beter remmen. Zo'n grote single en een Engelse twin hebben een veel mannelijker geluid, dat wel.

Ik organiseer met alle liefde een keer een tripje naar Engeland voor minimaal vijf CX-rijders; ik ken het land uitstekend, heb er veel contacten en ben tweetalig. Als er een verzoek komt, doe ik het gelijk!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 23 april 2018 15:37 | Aangepast door: coenox 
Goed om te weten, Peter. Ik zou graag nog een keer naar de UK willen, maar het lukt nog niet met de planning. Overigens hebben we ook contact met Engelse CX rijders en is 'onze Wouter' (dikkezeug) daar lang actief geweest toen hij daar woonde. Ik ben wel van het kamperen. Met de motor naar een hotel (afgezien van dingen als Löwenherz) voelt voor mij onlogisch, maar dat is persoonlijk. Voor veel clubleden zal het kostenaspect daar ook meespelen.

Ben benieuwd naar de ervaringen met de cursus. Ik heb net een C gekocht en heb het plan om volgend jaar mee te doen aan de 500 Euro challenge. Daar zal veel bergen- en bochtenwerk in zitten.

Heb je nog plannnen om naar Vechta te gaan?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 april 2018 22:01 
Met kamperen heb ik geen enkele moeite, als de omstandigheden goed zijn. Anderzijds hoeft een "hotel" geen grote kosten op te leveren. Ik heb in het verleden lange fietstochten (1000 tot 2.500km) door Europa gemaakt en als je dan een regendag achter de rug hebt, ben je tot op de laatste vezel doorweekt. Niks kamperen! Wij gebruikten dan een lokale Gaststätte of Routiers gelegenheid. Nauwelijks duurder dan kamperen en je wint veel tijd: niks op te zetten en af te breken. Tegenwoordig boek ik met de telefoon ter plekke via Booking.com. Lukt bijna altijd voor schappelijke bedragen.

Nu heb ik makkelijk praten; ik word deze zomer 68 en ben sinds 01/10/2015 gepensioneerd. Met 43,2 ABP-jaren in een behoorlijke schaal achter de rug beleef ik de meest welvarende jaren ooit. Decennia gespaard voor "later" en je huis is bijna gratis. Nou, Later is NU!. Voor mij tenminste.

Peter van der Schee

PS - Wat is Vechta precies?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 april 2018 12:39 | Aangepast door: Hansv 
Pschee01:
Wat is Vechta precies?

Vechta is het grootste CX/GL gerelateerde treffen in Europa. Het vind plaats in het stadje Vechta, vandaar de naam. Officieel heet het iets als het "Gullepumpetreffen der CX/GL Freundeskreis Weser/Ems/Elbe" of zo, maar dat is zo heel veel lettertjes, daarom noemt iedereen hier het simpelweg 'Vechta'
In de gloriedagen waren er meer dan 500 CX/GL te vinden, tegenwoordig is het met 200 CX/GL al erg veel. En tegenwoordig zijn er heel erg veel die met een 'andere' motor komen, die dan ook op een andere plek geparkeerd moeten worden. Verschil moet er wezen, toch ?
Maar de sfeer is vrijwel altijd goed, het weer meestal ook.....

Onder 'Links' op de homepage van deze site kun je iets meer vinden, of je gaat gewoon naar Guellepumpe , en leest dan verder bij "Guellepumpe treffen"

Harmony,
Hans.
( heeft een paar stukjes geschreven over het Duitse treffen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 april 2018 21:16 | Aangepast door: Pschee01 
Ik heb je advies opgevolgd. Leuke site! Ik kamp met een klein probleem met mijn CX: de stator is vervangen en de laadstroom is daarmee weer prima maar desondanks is de motor nog niet 100% in orde. Hij loopt meestal prima en ik heb nooit het gevoel dat ik niet thuis ga komen. Maar de carburateurs zijn uit elkaar geweest en voorzien van een revisieset van Marco en na de winter lijkt het alsof er enige vervuiling is. Zou niet moeten, want de zaak is grondig schoongemaakt.

Als ik flink gas geef, houdt het blok soms in. Vaak ook niet maar als het gebeurt, heb ik weinig/geen vermogen. Even rustig rijden en langzaam gas geven en dan is er weer niets aan de hand. Kan bijna niet de ontsteking zijn: zo'n CDI werkt of niet en 95% van de tijd loopt het blok vlekkeloos. Ik durf in deze situatie geen lange trips te maken, omdat ik niet bij een inhaalbeweging stil wil vallen. Heb jij een advies?

Groet,

Peter van der Schee

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 mei 2018 08:33 
Peter,

Mijn eerste ingeving was : CDI. Ook die dingen doen soms vreemd. Iemand heeft ooit een keer het blok eronder vandaan gehaald omdat de motor inhield, maar het bleek uiteindelijk simpel op te lossen : andere CDI

Mijn tweede idee: Luchtfilter vervangen. Mijn CX heeft daar een lange er treurige geschiedenis mee. Op tijd vervangen voorkomt vermogens verlies en uitvallen

En tot slot, is de benzine toevoer in orde? Zo af en toe duiken er verhalen op over 'vapor lock' en zo, met een piepklein luchtbelletje in benzine slang of filter..... Geeft ook verrassende resultaten op de snelweg....

En dat zijn de eerst drie ideetjes......

Enne, Vechta is ong 250 km.... Dat is nog niet zo heel erg lang. Er zijn toertochtjes die uit-en-thuis veel langer zijn..... Bovendien is er in Vechta een concentratie van CX rijders en techneuten zoals je zelden vind.....

Harmony,
Hans.
( veel CX rijder en ook een beetje techneut )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 CX trip naar Engeland voorjaar 2018

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven