Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Op de CX naar Venetië

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 juli 2018 22:47 | Aangepast door: Pschee01 
In de zomer van 1982 ben ik met mijn dochter (toen 12 jaar oud) op mijn Triumph 650cc twin (toen 10 jaar oud) Van Gouda naar Venetië gereden en ook weer op de motor terug gekomen. Niet helemaal zonder complicaties, maar toch.... De geschiedenis gaat zich herhalen: ik heb nu een zoon van 12 en een CX die 38 jaar oud is. Die moeten mij deze keer vergezellen naar Venetië.

Ik heb dit voorjaar eindeloos problemen met deze CX500C gehad, die ik hopelijk met twee gloednieuwe bobines + een Ignitech systeem achter de rug heb. Het gaat in ieder geval al enkele honderden kilometers prima. De motor heeft ruim 45.500 miles op de klok (ca. 70.000 km) en heeft inmiddels een nieuwe stator en deze ontsteking. Verder zijn er nooit problemen mee geweest. Ik hoop op een probleemloze reis.

Ik rijd met de TomTom op "vermijd snelwegen", overnacht onderweg in Gasthöfe en kampeer in Italië zo'n 10 nachten. Heeft er iemand ervaring met zulke buitenlandse reizen? Ben ik realistisch als ik volledig op deze motor vertrouw?

Peter van der Schee
Tilburg

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2018 06:44 
kijk bij "on the Road" en dan het tabblad "weer thuis".
Daar staan meerdere verhalen van verre reizen.
bijvoorbeeld ook de Noordkaap.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juli 2018 08:41 
Ik heb in Canada 9000 Km met een cx gereden, in twee maanden tijd.
Het enige probleem was dat de hoofdzekering een keer door is gebrand, verder probleemloos.
Ik denk dat de CX gemaakt is voor dit soort dingen...

Veel plezier,
Groet
Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2018 08:59 | Aangepast door: Hansv 
Moet te doen zijn. Een beetje CX kan zonder grote, en zelfs zonder kleine problemen een dergelijk ritje wel aan.

Zelf ben ik een paar jaar geleden op mijn oude CX500(z) naar Santiago de Compostella gereden. Ruim 5000 km zonder problemen. Een meerijdende Silverwing had wel een probleem, maar dat was omdat bij de revisie vergeten was de koppen op de juiste manier vast te zetten. Toen dat wat opgelost waren er geen problemen meer.

Dus: 't zou moeten kunnen


Harmony,
Hans
( lange ritten zijn het probleem niet ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2018 00:16 
ik heb jaaaren geleden een cx650E erbij gekocht, voor de 500euro challenge.
helaas kon ik die toen niet meerijden en de cx ''verdween'' achterin de schuur.
later in een garage, nooit de tijd gehad/genomen om er iets aan te doen (elke keer te druk ofzo?)
toen ik 2jaar later op een rijdende cx naar het cx-treffen in zweden wilde en mijn rat moeilijk deed.
ging die cx de garage uit, 2 weken voor vertrek, gestart (deed ie vrij snel)
een nieuw rubber aan de radiator en een koffersetje erop en gaan...

groetjes werner (2000 km zonder problemen, op een knipperlicht snoertje na )
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2018 22:06 
volgens mij kun je het beste nico vragen uit krommenie.
die kent zich zeer goed uit hier mee en is een echte km vreter.
evt kan hij routes en adressen doorgeven.
hij zit nu in sardinie dus best ver weg.
volgens mij is je cx nu weer helemaal goed
Ik mis vaak als het probleem opgelost is een bericht.
Soms is dat wat minder want men wil graag weten of het goed is toch.
Bij een probleem vraagt men weer !!!
Niet vergeten die hoofdzekering te vervangen en dan denk ik kun je niet als nico
km vreten!!!
Norby
nb

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Op de CX naar Venetië

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven