Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tankuitstroming verstopt

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2002 11:15 
Als ik het brandstofkraantje opendraai komt er geen brandstof uit.
Kraantje heb ik gedemonteerd maar die is prima in orde.
Mijn vraag is zit er een filter of iets dergelijks in de tank ?
Ik heb gezien dat er in iedergeval een rubber inzit waar het kraantje invalt.

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2002 16:10 
Even er vanuitgaande dat er echt wel benzine in je tank zit:ja, er zit inderdaad een filtertje in de tank. Dus: tank demonteren, benzine zoveel mogelijk eruit laten lopen, en benzinekraan uit de tank draaien. Je ziet dan een langere (on) en korter pijpje(reserve). Er kan vieze drab inzitten dat eruit ziet als siliconenkit. Benzine vergumt namelijk na verloop van tijd. Alles goed uitblazen en spoelen met veel benzine. Doe dat ook met je tank, zodat die ook weer fris is.
Succes ermee!
Groeten,
Ray (die z'n password is vergeten...)

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 sept. 2002 10:05 
Bij sommige CX-en zit er inderdaad nog een metalen filtertje omheen de hiervoor vermelde pijpjes. Deze kan volledig dichtzitten met losgekomen verfresten of roestdeeltjes.
Succes,
Jörgen

Schrijver wasbeer
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 sept. 2002 12:25 
dag

ik heb eens aan mijn cx gepruts en o.a mijn tank van mijn cx gehaald, daarmee moet ik de benzinedarmpjes moeten losdoen. toen ik ze weer monteerde kwam er niets van benzine uit? mijn cx heeft een vacuumbenzinekraantje, je ziet dat niet ze. op je benzinekraantje heb je drie tjoepkes, een voor naar de carburators te gaan, een overloop en een ander vacuumdarmpje dat lucht blaast in je benzinekraantje zodat er benzine naar je carburator gaat. ik heb me eens vergist, ik had het darmpje van mijn overloop verwisseld met het darmpje dat vacuum trekt uit de carburators die leeg staan.

ik hoop dat je het een beetje begrijpt
ik weet ook niet zeker dat het dat is, maar ik heb verdomme er lang achter gezocht eer ik wist wat het was

veel succes
bart

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tankuitstroming verstopt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven