Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startproblemen (HELP !)

 
Schrijver Eelco
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 sept. 2002 08:42 | Aangepast door: Eelco 
Hallo,

Ik ben net twee weken op vakantie geweest en bij thuiskomst wou ik ff een ritje maken op mijn cx uit 1980 met 65000 km op de teller. Wat denk je? niet starten ! De startmotor slaat aan maar lopen ho maar ! Wat kan dit zijn? vocht?

Alvast bedankt voor de hulp !

Eelco

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 sept. 2002 10:07 
Dit probleem heb ik vroeger ook nog voorgehad.
Ik ben blijven proberen, met startkabels aan de auto en na verificatie van de carburatoren is hij dan toch terug gestart. Toen was 1 van de oorzaken uitgedroogde carburatoren. Sindsdien gebruik ik het benzine-kraantje enkel om over te schakelen naar reserve.

Hopelijk kan dit helpen.
Jörgen
jorgen.vanherpe@hondacx500.com

Schrijver Eelco
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 sept. 2002 12:58 | Aangepast door: Eelco 
Dat zou best eens kunnen ja, ik moet ze trouwens ook nog eens even synchroom laten afstellen. Dat is nog niet gebeurt sinds ik hem heb. Met als resultaat een linker uitlaat die ploft bij gas los.

Bedankt !

Schrijver scorpio
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2002 18:19 | Aangepast door: scorpio 
lijkt mij niet zo slim om je kraantje niet dicht te doen.
als je vlotter gaat lekken loopt je hele tank leeg!

Schrijver petophetnet
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 sept. 2002 14:24 
De honda CX is een hele mooie motor ze hebben aleen 1 echte kwaal en dat is dat ze slecht starten na een tijdje stilstaan.

je kan dit "nietstarten" voor komen door je kraan dicht te draaien en eventueel je vlotterbakken leeg te laten lopen. dat start hij gewoon na 1 of 2 keer proberen zonder start kabels.

succes.

Schrijver vulcanwizzard
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 nov. 2002 23:35 
ik heb een gl 500, die heeft een automatische kraan dus sluit hij altijd af als hij stilstaat, en ik heb ook zulke problemen hoor.

Schrijver niekvdh
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 nov. 2002 10:28 
Meestal ligt het aan de benzine, die gewoon achteruitgaat als de motor wat langer stil staat: de vluchtige delen gaan er uit. Daarom helpt het soms als je de vlotterkamers laat leeg lopen: dan kan er daarna verse benzine in. Als de motor nog niet zo lang stilstaat is het soms voldoende om hem te schudden, zodat de benzine beter gemengd wordt. En anders een jerrycannetje vers halen. En natuurlijk moet er voldoende spanning uit je accu komen.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startproblemen (HELP !)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven