Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Honda cbr600 USD -----> honda cx Eurosport

 
Schrijver parthoens
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2016 14:31 
Hallo

Deze vraag is al wel eens gesteld geweest, wil eens luisteren wat er moet aangepast worden
Ben van plan een cbr600 USD voorvork in mijn cx Eurosport te steken had gelezen dat een ander balhoofdlager zal in moeten,de vraag is van welk type moto dan en wat moet er dan nog verandert worden om het te doen lukken
Ik zou alles kunnen kopen vork,schijven,wiel,rempomp,t-stuk

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 mei 2016 12:03 
Hangt er ook vanaf welk bouwjaar je nieuwe voorvork is. Sommige passen één op één, ik weet niet van buiten welk bouwjaar, ik dacht alle 600 RR vanaf bj '03. Die gebruiken dezelfde maten van lagers. Maar ja balhoofdlager vervangen is natuurlijk de kost niet als je toch al bezig bent met een usd vork te steken.

Belangrijkste is de lengte van je stuurpen. Als die te kort is, moet je de stuurpen uitpersen, en in nieuw T stuk persen. Misschien nog een bus bij afdraaien ook. Andere mogelijkheid is een volledig nieuwe stuurpen afdraaien. Maar ik weet dat die van de cbr goed is

Wat nog aanpassen. Wat je zal merken is dat de motor allesbehalve kort afdraait. Je zal je voorvork stoppers (of hoe je dat ook noemt) moeten aanpassen. Natuurlijk niet te ver aanpassen want anders komt de voorvork tegen je tank aan. Misschien doet die dat zo ook al.

En daarnaast, zal de motor een pak zenuwachtiger sturen. Zal natuurlijk wel goed de bocht ingaan, en je hebt goede vering en remmen.

Check deze website: veel info ivm balhoofdlagers en maten. Enkel de lengte van stuurpen staat er niet. http://www.allballsracing.com/index.php/forkconversion

Schrijver parthoens
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 mei 2016 14:56 
De vork past perfect gewoon andere lagers (conische) gestoken en was vetrokken

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 mei 2016 14:57 
Kijk ook eens op het Amerikaanse cx forum.
Daar staan veel topics over deze ombouw.

Schrijver Zazou
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 sept. 2017 08:38 
Beste Parthoens,

Past de vork van de cbr 600 zonder meer in het frame? Stuurpen heeft de juiste lengte?
Ik ben ook begonnen met de ombouw van mijn cx, lijkt hier interessant forum zal me gelijk eens aanmelden.
Grtz, Johan
Building CX caferacer

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2017 22:04 
Hier heb je een aardige lijst met voorvork aanpassingen: motofaction.org/honda-cx-gl-fork-swap-database


Cognito moto heeft mooi spul om vorken passend te maken: cognitomoto.com/type cx500
Groet, Ozkan

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Honda cbr600 USD -----> honda cx Eurosport

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven