Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Probleem met toerental

 
 
Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 2 sept. 2016 22:25 
En let op Hans, ik had nog zo gezegd VOORZICHTIG
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 3 sept. 2016 18:52 
Heb startmotor rechtstreeks aan de min van de accu gehangen daar zit geen verbetering in. Nogmaals blok met bougies erin met de hand gedraaid en dat gaat normaal. Als die echt te veel compressie zou hebben zou ik hem zelf niet zo makkelijk rond krijgen.

Hoor wel wat anders zie filmpje is op begin en eind van filmpje, lijkt op ergens speling opzit. Hebben jullie dit ook op jullie cx'n?


Schrijver Dylan
Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 3 sept. 2016 18:56 
Enigste wat me kan bedenken wat geluid maakt is naaldlager op de krukas of kettingspanner maar die is heel en staat nog bijna in begin ketting is nieuw. Of speling op de startkoppeling zelf.

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 3 sept. 2016 19:22 
Dit is filmpje dat de motor draai met de hand in de draairichting zoals e motor ook draait dat klinkt niet best


Schrijver MAST

Moderator 
#50 | Geplaatst: 3 sept. 2016 20:22 | Aangepast door: MAST 
Tja, het blijft lastig om op afstand iets zinnigs te zeggen. Het eerste filmpje hoor ik geratel van je sleutel? Verder geen idee.
Het tweede filmpje klinkt niet best als je op die manier je blok kan ronddraaien. Ik denk dat je moet doen wat Frans Brinkman voorstelde, de kleppendeksels eraf en kijken of de kleppen wel bewegen en of er olie mee omhoog komt.
Normaal moet je, als je handmatig je blok ronddraait, een stukje hebben waarbij het zwaar gaat, en dan als je door de compressie heen bent, gaat het weer makkelijk. Dat hoor ik niet terug in jouw filmpje.
Nokkenas kapot?
Raadsels....
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 3 sept. 2016 21:54 
Ha Dylan

Het laatste filmpje klinkt alsof je het blok de verkeerde kant op draait....
Zou dat kunnen?
Anders is er iets helemaal niet in orde, maar dat idee had jij ook al....


Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 4 sept. 2016 12:01 | Aangepast door: Hansv 
Het met de hand ronddraaien klinkt me veel te gemakkelijk. Net wat MAST zei. Er is een punt waar je echt stevig moet door-trekken om het blok over zijn compressie heen te krijgen.
Gek, want als je het blok met de startmotor probeert rond te draaien lijkt het alsof het blijft 'hangen'.

Harmony,
Hans.
( die langzamerhand er niets meer van snapt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 4 sept. 2016 12:22 | Aangepast door: Hansv 
Even terug naar het begin.....

Dylan:
Motor start inmiddels, heb wel idee dat de startkoppeling aan vervanging toe hij maakt tijdens het starten een gierend geluid maar niet altijd.

Dat was de originele post van 3 juli. Daarna ben je bezig geweest met de carburateurs. Toen die min of meer bijgewerkt waren probeerde je op 22 aug. de motor weer te starten. Tot nu toe zonder succes. Al twee weken zitten we op afstand ons hoofd te breken wat er aan de hand kan zijn Ik krijg er hoofdpijn van....

Het eerder door je genoemde 'gierend' geluid heb ik ook eens gehad, lang geleden. Ik had (moest toen heel goedkoop) auto-olie gebruikt, met als gevolg gierend geluid bij het starten. Goedkoop was duurkoop. Na een keertje olie wissel werd het gierend geluid snel minder, en beter starten van de CX.

Ik weet niet hoe handig je bent.... Ja, ombouwen naar cafe racer gaat goed zo te zien (eerste filmpje), maar nu even het blok eruit en open. Of, wat Frans zei, minstens de kleppendeksels los halen en kijken wat er binnenin gebeurt. Ik zou nu beginnen bij het begin, en niet er vanuit gaan dat in het blok alles in orde is.......

Nou ja, dat moest ik even kwijt....

Succes en

Harmony,
Hans.
( "er klopt iets niet" (Havank) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 4 sept. 2016 19:51 
@erikcx welke kant is de juiste draairichting met de sleutel dan? Ik meen tegen de klok in, omdat de kettingspanner vanaf de achterkantgezien rechts zit. Spanner zit altijd in niet trekkende gedeelte dus motor draait naar mijn menig van achtere gezien rechtsom.

@ mast compressie heb ik wel als je in laaste filmpje goed luister hoor je het wel.

@hansv ik weet het heb er zelf ook hoofdpijn van gekregen ook omdat die al gelopen heeft en voor de rest alleen aan de caburateurs heb gezeten. Wat betreft de olie het zou kunnen maar heb gewoon goed merk olie gebruikt met de juiste specificatie, ga inderdaad nog kijken wat er gebeurd met kleppen deksel eraf.

Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Probleem met toerental

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven