Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Witte rook raditeur + waterlekkage

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 28 mei 2017 00:50 
Even een update, beter laat dan nooit! In de winter heb ik alles laten liggen en in het voorjaar had ik mijn geld en tijd helaas nodig voor saaie andere dingen. Maar nu is de CX weer aan de beurt! Ik heb Koeman Motoren in Huizen laten kijken wat de oorzaak van de lekkage is en de conclusie is als volgt: Een lekkende achterdekselpakking. Veel werk dus. Aangezien ik per toeval tot augustus een fantastische ruimte heb om te sleutelen heb ik besloten om zelf het blok uit te bouwen met hulp van een werkplaatshandboek, jeugdig enthousiasme en het Youtube kanaal van Marco Becker. Daarna wil ik het blok naar hem toebrengen voor de broodnodige ingreep aangezien dat mij gevoelsmatig boven de pet gaat als beginnend sleutelaar. Ik ben inmiddels een heel eind, alleen nog het koelsysteem demonteren en dan kan het blok eruit. Ik hou jullie op de hoogte en in ieder geval bedankt voor het meedenken tot zover!

Schrijver beinhart

Bestuur 
#17 | Geplaatst: 28 mei 2017 07:17 
MarcoV:
alleen nog het koelsysteem demonteren en dan kan het blok eruit.

koelsysteem kan gewoon blijven zitten terwijl je het blok eruit haalt...

groetjes werner (blok-eruit-haal-expert-helaas)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 11 juni 2017 16:35 
beinhart
Dankjewel! Volgens het werkplaatshandboek moet de radiateur eraf, maar heb inmiddels inderdaad ontdekt dat ie kan blijven zitten. Het blok staat nu keurig op de lift naast het frame te wachten op transport naar Biddinghuizen! Hopelijk gaat dat deze week gebeuren.

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 19 juni 2017 08:05 | Aangepast door: MarcoV 
Update!

Inmiddels is het blok op een tripje naar Biddinghuizen geweest. De broodnodige ingreep is gewoon gebeurd terwijl het blok achterin de Punto lag, een kofferbakoperatie dus. binnen twee uur was het geregeld: een nieuwe distributieketting, achterdekselpakking, waterpompseal, diverse kleine pakkingen, o-ringetjes, een van de uitlaatbochten is gelast en een chokeklep van een van de carburateurs is gerepareerd, die bleef hangen. Ik ben blij dat Marco B de tijd heeft gevonden om mij te helpen, want dit had ik nooit alleen gekund.
Klasse! Nu het blok weer veilig thuis is, is het aan mij om de boel af te bouwen. Inmiddels ben ik al een heel eind, alleen de carburateurs er nog in en de kabelboom terugleggen. Daarnaast nog wat optisch werk en het zadelbed opnieuw bekleden. In dat laatste verwacht ik de grootste uitdaging, maar ook dat moet goed gaan komen. Al met al zal ik zeer binnenkort de eerste meters maken op mijn volledig opgefriste CX. Eindfoto's volgen uiteraard ook hier

Groet uit Bussum,

Marco V.

Blok open 1 Motor in opbouw

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 8 okt. 2017 17:51 | Aangepast door: MarcoV 
Weer even een update met foto's.
Er is een hoop gedaan sinds de zomer. Uiteindelijke oorzaak van de witte rook bleek een lekke radiateur te zijn. Heb een nieuwe geregeld via Marco Becker en daarmee is het probleem verholpen. Dus, antwoord op mijn eigen vraag aan het begin van dit topic:

lekkage = achterdekselpakking en
witte rook = lekke radiateur.


Beide problemen zijn verholpen. Begin september een weekend de Ardennen in geweest, het ding rijdt geweldig. Daarna bezig geweest met de " afmontage" dus spiegels kiezen, zadeltje monteren, elektra aansluiten e.d. Hieronder het eindresultaat, misschien nog een paar dagen rijden en dan zit mijn seizoen erop. In het voorjaar ga ik gewoon verder, en wil ik bijvoorbeeld het spuitwerk (tank, zijkappen) gaan laten doen. Laten, omdat ik wil dat het mooi wordt

Ik heb een hoop originele onderdelen over, zoals bijvoorbeeld een koplamp. Ik zal binnenkort even een lijstje online zetten. Wie weet heeft iemand er nog iets aan!
verbouwde CX650 custom

onedrive link naar de foto

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Witte rook raditeur + waterlekkage

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven