Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Iemand een idee waarom de vorige eigenaar dit gedaan heeft?

 
Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 aug. 2017 12:56 | Aangepast door: Ozkan 
Hallo allemaal,

gister was ik met de CX500 bezig, ben nog steeds alles aan het schoonmaken. Het viel me op dat er bij het dopje van de krukasontluchting een slangetje aangesloten was, deze loopt naar de luchtfilterbox. Weten jullie misschien waarom dit is gedaan, aan de luchtfilterbox te zien komt er wel wat uit.

Waar ik me meer zorgen over maak is het feit dat ze de bestaande schoef hebben aangepast en er een koperen buis in hebben geplakt, waar dan de buis die je ziet aan vast zit. Ik ben bang dat dat koperen buisje een keer los trilt en zo het blok in valt. Op mijn CX650 is deze schroef gewoon dicht en gaat er niets naar de luchtfilterbox.

Weten jullie of ik deze schroef er uit kan halen en er een orginele (dichte) voor terug kan plaatsen?

ontluchting1

De foto is een kwart slag gedraaid zie ik.
Groet, Ozkan

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 aug. 2017 13:30 
Ah, laat maar ik heb het zelf al gevonden. Wellicht dat de schroef kapot is gegaan en dat ze daarom zelf iets hebben gefabriceerd.
Misschien toch maar een goed idee om er weer de juiste voor terug te kopen. Zit me toch niet lekker dat koperen buisje in die schroef.

carterontluchting
Groet, Ozkan

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 10 aug. 2017 13:57 
De eerste cx500 modellen hadden de carterontluchting via de cilinderkoppen. Later is deze variant uitgebracht.(jouw 2e foto) Op de 650 zit dat niet. Daarbij zit de carterontluchting verder achter op het achterdeksel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2017 14:04 | Aangepast door: Ozkan 
MAST

Enig idee, waar ik zo'n carterontluchting schroef kan kopen? (nieuw of 2e hands)

EDIT:

Gevonden

https://www.cmsnl.com/products/cap-comp-hole_12361415610/
Groet, Ozkan

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2017 22:11 
Pas op met het vastdraaien daar gaat het snel mee kapot een nieuwe goed passende o-ring en goed schoonmaken en net als bij het plaatsen van een oliefilter even een vingertje motorolie over de o-ring
dan zou het dicht moeten zijn

Schrijver GL5
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 aug. 2017 23:07 
Bij mijn gl500 zit een carterontluchtings bakje systeem onder het luchtfilter.
Het bakje zorgt;
A: voor een lager vacuum
B: tijd voor de olie, door afkoeling, om in het bakje neer te slaan.

Er wordt daardoor minder olie uit het carter gezogen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Iemand een idee waarom de vorige eigenaar dit gedaan heeft?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven