Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Marco, hoe gaat het met je auto-zuigerveren project?

 
Schrijver erikcx
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 nov. 2017 10:19 
Hoi Marco (en alle andere CX-ers)

Ik kwam DIT verhaal tegen en vroeg mij af hoe het nu gaat met zuigerveren voor een CX 500?

Ik hoor (lees) het graag....

Groet Erik

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 nov. 2017 10:49 
En dan bedoel ik vooral na DEZE update....

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 nov. 2017 16:49 
Erik,

als je standaard 500 zuigerveren nodig hebt, er zijn nieuwe te koop bij DSS. Niet origineel Honda, ze laten ze in Japan maken. Prijs valt wel mee.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 nov. 2017 09:47 
Beste erikcx

In de tussentijd is er veel veranderd.
Ik kan weer zuigervaren leveren voor de cx500 ( aftermarket reproduction parts)
Dus die passen zo op de zuiger, en zijn eigenlijk na gemaakt met de Honda specificatie.

Het blokje waar ik de Ford, Mazda zuigerveren in heb gemonteerd, heeft zeker nog vele jaren door gereden.
Zuigerveren gaven geen probleem. Ik heb de eigenaar op de club treffens in Almere nog wel een paar keer gesproken.
Dus het kan wel. Echter deze zuigerveren nemen wat horse power in beslag, vooral bij hoge toeren.
Dat is ook de reden dat Audi, gl650, VW, bij een paar modellen nog dunnere zuigerveren hebben gebruikt. Met als gevolg, nog sneller olie verbruik. Google er maar op.


Dus momenteel monteer ik dus die Honda after market reproduction parts, en die gaan goed.
Voor de gl650 modellen, neem ik nog wel de olie-schraapveren uit een auto blok.

meer info, mail naar: marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 14 nov. 2017 22:08 
Marco, welk type zuigerveer (olie-schraap) gebruik jij als vervanger voor de CX650 modellen? En neemt het olieverbruik niet af ondanks de nieuwe olie-schraapveren? Dan is de vervanging van de zuigerveren niet zo nuttig of niet?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 nov. 2017 10:56 
olie verbruik neemt zeker af, alleen we weten nog niet hoelang het mee gaat. het neemt ook echt behoorlijk af. 1 blok weten we zeker die heeft bijna geen olie verbruik, en rijd ook veel kilometers, zelf met aanhanger.

Zelf heb ik nu 5x650 blokken gedaan met deze olie schraap veren, en 2x daarvan is de zuiger door mij op maat gemaakt om ook de compressie veren te plaatsen. Echter is de compressie bij velen niet het probleem, vaak nog wat te veel, starten gaat moeilijk, maar het olie verbruik is vaak wel het probleem. dus dan plaats ik deze olie schraap veren.
Zie de marktplaats advertentie.
marktplaats.nl/onderdelen-honda/gl650-cx650-zuigerveren-olie-schraap-veren.
ook hier staat dus meer uitleg bij.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 15 nov. 2017 14:24 
Dank je. Hier heb ik wat aan!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 nov. 2017 19:24 
Hoi Marco,

Bedankt voor je antwoord.
Leuk om te horen dat het allemaal werkt!
En natuurlijk ook prettig dat de originele veren weer leverbaar zijn..

Groet Erik

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Marco, hoe gaat het met je auto-zuigerveren project?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Joep ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven