Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkage carburateur

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 dec. 2017 12:12 | Aangepast door: Marco 
drie weken heb ik mijn carburateurs gereinigd vervolgens Gemonteerd starten&lopen. Nu heb ik gisteren mijn toerenteller kabel vernieuwd en denk even proberen. Maar tot mijn verbazing lekte er benzine uit een tuitje. Zie foto
lekkende carburateur
[imgs= ]carbs[/imgs]
Vandaag reed vervolgens nog een rondje, nu lekte hij niet!

Vraag: waard dient dit tuitje voor, en waarom lekte hij

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 dec. 2017 16:11 | Aangepast door: erikcx 
Ha Marco,

Je fotos werken niet.....
Maar ik neem aan dat je dat tuitje onderaan je carburateur bedoeld.....
Dat is de overloop voor als je carb te vol is.
Als ik jou verhaal hoor neem ik aan dat de afsluiter -een naald met rubber punt- even niet goed afsloot door vervuiling.
Roest uit je tank, onverhoopt korreltje zand oid....
Als het eenmalig is is het vuiltje weggespoeld, dat komt vaak voor.

Wel in de gaten houden natuurlijk, en als het voortduurt je afsluitnaald nazien.
(Natuurlijk zijn er meerdere mogelijke oorzaken..... )

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 15 dec. 2017 16:19 
Marco, je foto's zijn niet zichtbaar. Photobucket wil tegenwoordig veel geld om foto's zichtbaar te laten zijn.
Je kan je foto's vanaf je eigen pc doorlinken als je het via Postimages.org doet. Klik daar op "uploaden" -> kies afbeeldingen -> zoek op je pc de afbeelding die je wil laten zien -> Klik de foto aan ->de foto wordt ge-uploaded -> kies "directe link". Plak de gekopieerde link hier in het forum met behulp van het fotocamera icoontje.
Succes.
Marcel.
ps, misschien bleef je vlotter hangen en 'lekte' (stroomde over) daarom je carburateur.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 dec. 2017 20:08 | Aangepast door: Marco 
carbs

Het is niet het tuitje onderaan het vlotter bakje, maar aan de zijkant.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 15 dec. 2017 20:52 
Dat tuitje is een beluchtings pijpje.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 dec. 2017 10:29 
Hoi Marco...

Dat weet ik zo niet..... Helaas....

Ik ben benieuwd naar de oplossing...

Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 dec. 2017 17:33 | Aangepast door: Hansv 
Ik ga er even vanuit dat MAST gelijk heeft met 'beluchtings pijpje' (MAST heeft zoiets meestal wel juist....)

Maar dan heb je een heel erg gek probleem, want het beluchtings pijpje zit veel hoger dan het koperen overloop pijpje in de vlotterkamer.
( zie ook deze opengewerkte tekening )
cx_carb

Dus de vlotter plus afsluiter, rechts op de foto, zou best goed/redelijk kunnen werken, maar als het overloop pijpje zelf verstopt zit werkt 'ie nog niet. Dat beluchtingspijpje , als je dat zou afsluiten, gaat de CX dan beroerd/op 1 cilinder lopen? Dan is het koperen pijpje in de vlotterkamer waarschijnlijk inderdaad verstopt.

Succes!

Harmony,
Hans.
( heeft ooit ook lopen zoeken en knoeien met een ont-/beluchtings probleem )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkage carburateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven