Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voortgaande knutselarijen

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 maart 2018 18:23 
Omdat ik toch af en toe wat te doen wil hebben en daar dan erg lang over nadenk, komt er af en toe wel eens een ideetje naar boven borrelen. En van idee naar uitvoering is het ook niet zo'n geweldige stap. Hier is de helft, de andere helft moet nog gemaakt worden. Tot dusver werkt deze aanpassing een stuk makkelijker.

foto

Als het binnenkort weer even droog blijft maak ik de andere kant ook. Die is wat lastiger te monteren, maar daarna id dat ook verleden tijd.

Harmony,
Hans.
( die wat af knutselt.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2018 18:26 
Mooi geknutseld Hans.....
Maar waar is het voor??
(behalve voor de CX )

LOL Erik

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 maart 2018 22:03 
Stripje met moeren voor de kuip bij elkaar te houden schat ik ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 maart 2018 22:31 
Ik dacht zelf dat het een beugel was om Hans op de CX te houden als hij met 180KM per uur door de bocht gaat....

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2018 23:00 
Hij schrijft dat ie op de helft is. Hij heeft de uitvoering al gedaan. Nu dus alleen het idee nog
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 maart 2018 13:10 | Aangepast door: Hansv 
Frans heeft gelijk. Elke keer dat ik iets dieper in de elektra van de CX wil duiken, of een klusje (groot of klein) heb waarbij de Lowers toch echt verwijderd moeten worden, wordt ik geconfronteerd met de bevestiging van de Lowers van de Polaris. Er af halen dat gaat nog, maar het weer erop zetten is altijd een gevecht met de moertjes die aan de binnenzijde van de kuip zitten, en waar ik bijna niet bij kan komen. Vandaar deze redelijk goed werkende oplossing.
De voorste bout kan ik gewoon bij, een M6 bout plus moer. De achterste is ook geen probleem, behalve dat 'ie onder een wat lastige hoek zit. Maar die drie langs de onderrand....
Vandaar de oplossing met een vasthoudstrip. De gebruikte moeren zijn zgn. slagmoeren, voor gebruik in hout. Maar door drie van de vier aanwezige pinnen om te buigen, en de vierde in een daarvoor gemaakt gat te laten vallen, heb ik een moer, met een opstaande rand , ter vervanging van een draagring die ongeveer precies op de juiste plaats blijft zitten.

Zo is het verwijderen en weer plaatsen van de Lowers, en daarmee de hele kuip, een stuk makkelijker geworden.

Verslag in het nog steeds uitbreidende logboek is te lezen op DEZE pagina


Harmony,
Hans.
( to knutsel or not to knutsel ( vrij naar W. Shakespeare ) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 maart 2018 19:48 
Listig geknutseld, dat mag ik wel!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voortgaande knutselarijen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven