Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Haaks benzine filter

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 maart 2018 19:44 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb een benzine filtertje, voor gebruik op de CX. Geen probleem zou je zeggen. Maar het is een haaks filter. En weer geen probleem, zou je zeggen.

Maar toch als ik dit filtertje aansluit volgens de pijl die 'FLOW' aangeeft, dan komt er vanaf de benzine kraan een scherpe bocht in de benzine slang naar beneden, tot aan het taps toelopende gedeelte, en vanaf het filtertje weer een scherpe bocht de carburateurs in.
Foto A

Als ik dit filtertje aansluit volgens de meest logische (in mijn optiek) manier, dan komt er vanaf de benzine kraan een stukje slang, gaat het filter door, wat nu MET DE TAPSE KANT omhoog staat, en loopt door het filter gewoon de carburateers in.
Foto B

Het probleem/de uitdaging die hierbij komt kijken is dat er in de bovenste punt van het filtertje geen benzine komt. Dat punt staat als ik de 'punt' omhoog laat wijzen boven de inlaat opening. Het heeft in het verleden een aantal maanden zo gewerkt (lees hier) , met zo'n filter wat ik ooit kreeg ( en met meer enthousiasme als beleid gesloopt heb ) maar....
filter

A B
Op de foto's A en B geeft de dunne rode pijl de richting van FLOW aan, de gelige pijlen de richting van de benzine door het filter.

De vraag is: wat vind de verzamelde wijsheid van dit forum ervan. Doen of niet doen , en waarom dan wel of niet ?
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 maart 2018 20:24 
Als je een "lineair" filter gehad had, dus met de in- en uitgang in de richting van de flow (zoiets), dan zou het filter als gevolg ongeveer diagonaal gepositioneerd zijn geweest. Maar ook dan zou door een gedeelte van het filter geen benzine lopen. Lijkt mij geen probleem dus.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 maart 2018 21:18 
Met methode B blijft zo te zien ook een deel van het "zeefje" ongebruikt omdat het droog staat. Op zich geen probleem, maar nu is het filter oppervlak effectief kleiner wat in theorie de maximale doorvoer belemmert en 't kan wat sneller dicht slibben. Zo lang er nog genoeg benzine door loopt niks aan de hand lijkt me, maar gewoon even proberen met een slangetje er aan, liefst met een zo leeg mogelijke tank. Iets van een halve liter per minuut lijkt me redelijk maar ik heb 't nooit nagerekend.

Wel heb ik met filter meer gezeur gehad dan zonder ..... Het zeefje rond de tuut van de kraan in de tank moet wat mij betreft maar genoeg zijn als de boel verder schoon is.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 maart 2018 23:05 
hans
Deze benzinefilter gebruik ik al Jaren.
Elk jaar gebruik ik een nieuwe, soms zit er een beetje vuil in.
En nog nooit problemen mee gehad.
Doe maar een test laat de carburateurs leeglopen.
Dan je benzinekraan open en kijk maar hoe snel deze vol lopen.
Het voornaamste is dat je tank goed schoon is ,en de filter in de tank inclusief de benzinekraan ook schoon is.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Haaks benzine filter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven