Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Het is weer zover.....

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2018 08:51 | Aangepast door: Hansv 
Forummers...

Ooit, lang geleden, kocht ik een CX. De kilometerstand toen was iets van 5500 kilometers, maar de vorige eigenaar kom me niet vertellen of dat originele kilometers waren. Waarschijnlijk was er een nieuw teller opgekomen na een val. (overige indicaties voor de val waren een deuk in de tank, en een gloednieuw voorspatbord)
Maar goed, 5500 kilometers.

Een draadje hier wees me erop dat de nokkenasketting eigenlijk maximaal 80.000 km meegaat. U voelt 'm al komen? Ik heb zelf nu 78.000 gereden met het CX-je, en ik weet zeker dat de nokkenas ketting nog niet is vervangen. Nu ben ik een redelijk rustige rijder, meestal, dus een 2000 of 5000 bovenop die 80.000 moet wel kunnen, denk ik.

Er zijn vast wel dure motorzaken die het klusje willen opknappen, en er zullen er ook wel een paar zijn die het ook kunnen......

Maar ik denk dat ik er toch zelf ook een handje naar wil uitsteken. Wie zou kunnen helpen, waar kan ik terecht?

Harmony,
Hans.
( gaat nu heel andere dingen doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2018 11:38 
Hans,

kijk eerst eens of het nodig is .... het is niet waar dat het blok na 80.000+1 km de ketting uitspuugt. Met netjes gesteld houden en rustig rijden kunnen ze ook echt lang leven en meer kms doen dan de meeste CXen af vandaag ooit nog zullen halen denk ik. Benodigd werk is te vergelijken met wisselen van bv. de waterpomp keerring, die ken je.

Voor een inkijk op de toestand van de ketting te doen: je weet de weg Daarna verder zien.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Het is weer zover.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven