Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

borgring achterwiel cx500

 
Schrijver menerik
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2018 11:39 
Hallo Allemaal,

vandaag ben ik bezig met het verwijderen van de wiellagers en bij het achterwiel loop ik tegen iets heel vervelends aan. zoeken op google en fora geven geen oplossing. de aluminium borgring die het linkerlager vasthoud krijg ik er niet zonder schade uit. ik heb een pensleutel gemaakt maar dat maakt niks uit. het zachte aluminium waar hij van gemaakt is verliest het altijd van de sleutel. het zit heel strak en die ring gaat er geheel aan.

heeft iemand hier een betere oplossing voor? ik zag dat csmnl hem gelukkig nog wel heeft maar ik wil hem als het even kan ook zonder schade weer terugzetten

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juni 2018 18:06 
Kijk eerst of het lager nog goed is ,en laat het zitten. De ring zit met twee centers geborgd en kan flink vast zitten. Ik heb ook een pensleutel met 4 pennen gemaakt en daar mee kteeg ik hem los.Warm maken is ook een optie. En boor de 2 center putjes uit ivm beschadegen van de draad. Gr Wim.

Schrijver menerik
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juni 2018 21:16 
Hallo Willem, laten zitten.. daar is het te laat voor, de lagers zijn eruit en de ringen zijn onherstelbaar beschadigd. de wielen gaan nu eerst naar de poedercoater en dan bij het monteren van de nieuwe lager laat ik ook een nieuwe ring komen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juni 2018 20:00 
die ringen gaan bijna altijd kapot.
Dus ik heb ze daarom ook een x aantal op voorraad liggen.

Kijk ook eens op marcobecker.nl de site is nog niet af, maar er staat al heel veel op.

een zoek ook eens op mijn naam, op you tube, ook daar staan zaken op over poeder coaten.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 borgring achterwiel cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven