Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX houdt in / sputtert op toeren.

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 13 juli 2018 19:46 
Bijna goed dan ...... wil best helpen kijken wat er verder dan gaande is maar dan even geduld, nu ff weg

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 13 juli 2018 22:29 
Ik denk dat je dat al wel gedaan hebt, maar is het luchtfilter vervangen? Of minstens uit, dan wel schoon geklopt. Mij eigen Rode Rakker heeft de gekste kuren als het luchtfilter wat ouder is. Sputteren, niet meer optrekken, etc.
Nieuw luchtfilter, en alles weer in orde.

Harmony,
Hans.
( die het luchtfilter in april heeft vervangen, en een notitie heeft gemaakt voor volgend jaar april )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 14 juli 2018 15:14 | Aangepast door: Carnax 
Het luchtfilter is zo'n 3000 kilometer jong en ziet er nog prachtig uit. Dat rooster er achter wat minder overigens.

Wel heb ik net geconstateerd dat de rechter chokeklep een klein beetje speling heeft door het inslijten van de overbrenging van de choke van de linker naar de rechter carburateur.

Ook kwam ik er achter dat ik al 9 jaar rijd met een weerstand in de rechter bougiedop, en niet in de linker (2 verschillende zo te zien aan wat er uit kwam).


We prutsen weer verder!


EDIT:

Speling op choke mechanisme weggewerkt.

Olie in luchtfilter huis maar wel schoon luchtfilter deed me ineens ergens aan denken, en ja hoor, de carterontluchting slang is niet aangesloten, hoewel het er niet eens naar uit ziet bij mij dat dit wel zou moeten kunnen. Effe ritje met carterontluchting 'gewoon naar buiten' en tot nu toe alles perfect. Wel maar een half uurtje kunnen rijden dus het zegt nog weinig.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX houdt in / sputtert op toeren.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven