Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Windscherm cx500c welke past

 
Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 aug. 2018 23:13 
Kan iemand mij een tip geven?
Ik wil op mijn CX500C een windscherm plaatsen, dat hoeft niet het formaat van een winkelpui te hebben maar wel wat wind wegnemen voor op de autobaan.

Wie weet welke past en waar te verkrijgen?

Bij voorbaat dank
G.H Lebbink

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 aug. 2018 10:04 | Aangepast door: Hans Brune 
Ha Gerard, ik heb een tijdje zitten prutsen voor ik een prettig scherm had. Heb gezocht onder deze: https://www.motorlook.nl/11744-universele-windschermen. Afgaand op de showroom (zie) nr #92 wou ik eerst een groot scherm, zoals de Daytona III van 134 euro, leek me echt een mooi custom scherm, lekker groot H 56cm n B48 cm. Kreeg hoe ik hem ook instelde (vlak rechtop, schuin) last van 'wind buffetting'. Zat onrustiger met dan zonder scherm: helm schudden, extra wind van onder etc, niet te doen. Daarna van dezelfde site 'windscherm toer custom' B36cm H 43cm van 99 euri geprobeerd. Is kleiner scherm maar bleek voor mij de beste oplossing: veel minder wind, geen last van buffetting. Wel veel proefritjes voor de juiste stand....

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 aug. 2018 12:05 
Na een val was mijn windscherm stuk en kocht ik in een kringloopwinkel een andere, ( alleen het scherm zonder systeem ) zelfs met de tekst HONDA er op. Met de boormachine en een zaag heb ik het op maat gemaakt en het bevalt prima, zeker op de Afsluitdijk als er weer eens veel muggen zijn

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 2 aug. 2018 14:11 | Aangepast door: coenox 
Er zijn heel veel verschillende windschermen. Wat prettig is, is ook afhankelijk van je eigen lichaamslengte (vooral je bovenlichaam).

Ik heb nu een Givi, wel formaat winkelpui. Vind ik prettig. Ik kijk net over de bovenkant, maar stoor me nog wel aan de rubberen beschermrand om het scherm. Dus of deze blijft is nog maar de vraag.



PS Op de foto was ik nog aan het prutsen. Dus als je het idee hebt dat ie niet recht zit, dan klopt dat.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 aug. 2018 12:13 
Die rand kan je er toch gewoon afhalen, ik heb exact zo'n zelfde scherm, maar mij hindert het niet.

Gr. Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 6 aug. 2018 15:28 
ik heb de mijne toedertijd (jaar of 4 geleden of misschien alweer 5) bij motozoom besteld.... is geen heel groot scherm maar voldoet goed.....

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Windscherm cx500c welke past

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven