Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vervangen stofhoes cardan

 
Schrijver stefan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 aug. 2018 00:57 
Ik vraag mij af (heb nog niet met mijn handen gekeken...) of misschien de cardanas ver genoeg naar achteren geschoven kan worden om de stofhoes te vervangen? Of moet ik ofwel de achtervork ofwel het blok los gaan schroeven? Misschien dat er hier iemand is die dat weet?

Ik overweeg ook nog om de scheur te plakken (de borgbout is er doorheen gevlogen onderweg ergens...). Maar ik kom er niet achter met welke plak je die zou kunnen aanpakken of waar je die zou kunnen kopen... Iemand wel eens een stofhoes geplakt misschien?

Groeten
Stefan

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 aug. 2018 01:46 
ik meende blok iets los, niet cardan extra los.
gewoon een goede gebruikte kopen en goede borgbout gebruiken.
as hoezen zijn nog wel te koop, zie marktplaats
nb

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 aug. 2018 12:26 | Aangepast door: brinkcx 
Er zijn verschillende soorten, maar voor de CX types met dubbele achtervering (ZAB,C) kan je de hoes voor losmaken, naar achter schuiven, bout er uit, cardan as naar achter en rubber van swingarm los trekken. Let op positie as voordat je 'm losmaakt. Verse monteren andersom, let op dat cardan as op goede plaats komt want je kan 'm te ver naar achter zetten. Voor de prolink types weet ik 't niet 100% zeker maar ik dacht dat het daar ook zo kan.

En zuinig op dat rubber, netjes terug zetten, moeilijk om een nieuwe te krijgen. Let ook op de plaats van de keerring voor (dat randje waar rubber op zit) die komt soms wat makkelijk naar achter, wanneer de hoes er weer op zit even goed naar voren drukken om zeker te zijn.

Lijkt moeilijker dan 't is hoor, gewoon even de tijd nemen en goed kijken wat je doet.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver stefan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 aug. 2018 13:32 
Dank je voor je verhaal Frans. Heb je misschien ook ervaring met plakken van zo'n ding? Ik kwam al enkele van die stofhoezen tegen op het internet maar nog niet nieuw (zijn die nog wel te krijgen dan?).

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 aug. 2018 15:00 
Sorry, nooit geprobeerd te plakken, alleen maar altijd netjes schoongemaakt en ingesmeerd met rubber bescherm-spul. En niks onnodig weggooien natuurlijk ......

Voor zover ik weet is minstens één van de twee niet meer nieuw te krijgen, kijk eens bij CMSNL en andere onderdelen leveranciers. En als ze nieuw te vinden zijn gaat de prijs ongetwijfeld niet echt vermakelijk zijn.

Plezier, Frans

(en vermeld eens over wat voor CX het gaat?)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 3 aug. 2018 20:17 | Aangepast door: MAST 
Bij Marco Becker op zijn site gezien. Het is even zoeken, onderaan pagina 12 op zijn site.
blz 12 onderaan bij deze link
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 aug. 2018 22:58 
en dat is dan nog maar de prijs voor een gebruikte... toch maar goed dat ik wat bewaar zo nu en dan
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 4 aug. 2018 00:28 
ik heb er ergens ook nog een hoop gebruikte liggen, zal die ook eens te koop aan gaan bieden dan

groetjes werner (iets met slapend rijk worden?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver stefan
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 aug. 2018 08:36 
Tja, vandaar mijn plak-vraag...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 aug. 2018 13:39 
PB aan Werner sturen ! Die staat nu toch stil in Hilvarenbeek ....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 6 aug. 2018 05:25 
brinkcx:
PB aan Werner sturen ! Die staat nu toch stil in Hilvarenbeek

pb lees ik alleen thuis op de computer en die stofhoezen heb ik ook thuis liggen.
ja vond het leuk om stil te staan, echt niet dus!!!!!
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver stefan
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 aug. 2018 11:31 
Kzal nog es even op internet rondstruinen. Misschien stuurik je een pb (afhankelijk van het resultaat).

Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 aug. 2018 23:14 | Aangepast door: Jan vd Geest 
Gek idee misschien, maar zelf vulkaniserend rubber eromheen tapen?
Voordat je dat doet, misschien wat reacties afwacht met sceptisch commentaar...... ik weet niet of het een goed idee is...

groet,

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vervangen stofhoes cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven