Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateur lekt

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 aug. 2018 15:24 
Er lekt benzine uit de horizontale verbindingsbuis tussen de linker en de rechter carburateur van mijn CX500z. Is dat eenvoudig te repareren door het vervangen van o-ringen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 aug. 2018 16:49 
Ja alleen moet je daarvoor wel de carbs van elkaar los maken. Om dat eenvoudig te noemen .....maar het kan wel. En dan moet je natuurlijk nog wel de goede o-ringen hebben en opnieuw synchroon stellen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 aug. 2018 21:58 
Ok. Dat wordt even klussen dan. Eens kijken of me dat voor SJK gaat lukken.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 aug. 2018 11:58 | Aangepast door: JiMi 
Ik had nog 2 o-ringen op voorraad die ik 8 jaar geleden van kuipwillem heb gekregen (link). Die kwamen goed van pas! Ik heb vóór het splitsen v/d carbs het aantal zichtbare wikkelingen op de synchroon-schroef geteld en na het samenvoegen deze weer precies zo ingesteld als tevoren. Daardoor staat de boel hopelijk nog voldoende synchroon.

Nu alleen de carbs nog even terugbouwen in de motor.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 aug. 2018 13:21 
Ook gewoon voordat je ze terug zet even er in kijken aan de motor zijde of ze gelijk openen/sluiten, kom je al een heel eind mee.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 aug. 2018 15:54 
Ok, ik heb het gecontroleerd en het ziet er op het oog goed uit.
Onderwijl kwam ik er achter dat het "pikkie" van het stelschroefje is afgebroken Ik bedoel dus dat schroefje dat standaard 2 slagen uitgedraaid zit. Het pikkie steekt te ver naar boven. Hopelijk heb ik nog ergens een oude liggen die ik kan gebruiken.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 aug. 2018 19:10 
8 jaar zijn ze niet uitgedroogd. .GrWim

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 aug. 2018 19:45 
Als íe goed liep met afgebroken pikkie, lekker zo laten ! Vooral afblijven, zit niet in 't zicht.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 aug. 2018 23:34 
Elders zie ik net wat er loos is, dacht dat je een US type schroef had afgebroken (daar zijn die voor gemaakt), maar afgebroken puntje zit dus nu in het huis. Lastig

Oplossing heb ik even niet, wel veel los spul als dat helpt.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 aug. 2018 08:34 
JiMi:
het "pikkie" van het stelschroefje is afgebroken

Ik heb nog wat los en minder los spul liggen van een carburateur. Dus als je ergens om verlegen zit...., je weet het adres.

Harmony,
Hans.
( die soms wat spul heeft, maar soms ook niet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 aug. 2018 20:24 
brinkcx:
Elders zie ik net wat er loos is, dacht dat je een US type schroef had afgebroken (daar zijn die voor gemaakt), maar afgebroken puntje zit dus nu in het huis.

Ja, dat bedoelde ik. Dat flinterdunne uiteinde dat zit muurvast in het huis. Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, zelfs speciaal gereedschap gemaakt, maar het is helaas niet gelukt om dat uiteinde eruit te krijgen. Einde verhaal voor de linker carburateur vrees ik. Ik heb nog een reserve set liggen die het nog wel redelijk doen (maar er was iets met de stationair loop als ik me goed herinner), dus die ga ik van het weekend proberen.
Dank in elk geval voor de aanbiedingen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 aug. 2018 16:30 | Aangepast door: JiMi 
JiMi:
Ik heb nog een reserve set liggen...die ga ik van het weekend proberen.

Ik heb vandaag de reserve set uitgeprobeerd. Hij doet het redelijk, maar stationair gaat er iets fout. Ik heb de grote zwarte stationairschroef flink in moeten draaien om hem stationair draaiend te houden zodat hij niet afslaat. Hij loopt nu stationair ca. 1500rpm. Dat is op zich niet verkeerd maar als ik tijdens het rijden ontkoppel en het gas loslaat, dan blijft hij te lang hoog in toeren lopen, terwijl hij eigenlijk naar stationair zou moeten teruglopen. Maar dat doet hij dus niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

De twee kleine stelschroefjes staan gewoon de standaard 2 slagen uitgedraaid. Ik heb de gaskleppen op het oog gesynchroniseerd met behulp van de schuifmaat. Beide cylinder worden heet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 aug. 2018 20:35 
Valse lucht, klemmende zuiger, vlotter niveau te laag? Klinkt als te arm. (niet toevallig een opening voor vacuumkraan die nu open staat?)

Synchroniseren met de schuifmaat is een methode die ik niet ken voor deze carburateurs. Ik kijk naar de onderste rand van de gaskleppen en hoever die af staan van het kleine gaatje voor stationair, als dat aan beide zijden gelijk zit je meestal al redelijk goed.

Ik heb ook nog wel een setje dat je (minstens) kan lenen maar die heb ik niet getest en/of open gehad. Enige bekend redelijk goede setje dat ik op 't ogenblik heb zit momenteel in de test-motor hier, maar mocht je er helemaal niet uit komen kunnen we die er voor SJK best even uit schroeven, zien we daarna wel verder.

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver norby
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 aug. 2018 20:46 
zoiets heb ik ook gehad, bij stilstaan stationair veel te hoog, dan weer laag.
het zou in de carb gelegen hebben die inmiddels is vervangen door een andere die het gelukkig
wel goed doet.
Heb hier ook nog carbs liggen waarvan er tenminste een goed zou zijn.
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 aug. 2018 20:55 
ik kan je dan wel een carb aanbieden waarbij je er mee uit zou moeten komen,
misschien eerst die van frans voor jansklooster lenen en dan kun je die van mij wel krijgen.
met iets gesleutel moet die wel goed zijn, je mag hem zo wel hebben dan.
nb

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateur lekt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven