Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slepende voorrem

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2002 12:02 
Mijn voorrem(men) zijn aan het slepen. Wie denkt dat het schoonmaken van de remklauwen een makkelijk karwei is, of zal ik hem toch maar even wegbrengen.
Ik twijfel, omdat remmen toch een beetje van levensbelang zijn...

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 nov. 2002 17:26 
Hallo Anoniem, ik had laatst hetzelfde probleem. D.w.z. mijn remmen sleepten niet maar sloegen helemaal dicht ! Van 130 naar 0 in 5 seconden ! Met dampende remschijven (en een bonkend hart) stond ik op de vluchtstrook ! De ANWB kon het euvel niet ter plekke verhelpen dus ben ik, na de remblokken dan maar verwijderd te hebben naar huis gereden zonder voorrem ! Wél iets om snel te verhelpen dus. Ik heb dit zelf gedaan, en moeilijk is het niet. Kijk wel van te voren even waardoor je remmen vervuilt zijn. Is de stofkap kapot? of moeten je remmen helemaal gereviseerd ? De hoeveelheid werk blijft hetzelfde, maar het is fijn als je de spullen die je evt. nodig hebt bij de hand hebt, dat schiet wat beter op. Let op bij het ontluchten, je bent dan al bijna klaar, dat je geen remvloeistof op de lak of op het alluminium knoeit !Dit spul tast lak en alluminium heel snel aan. Let ook op dat de rubber ring die ín de remklauw zit niet scheef gaat zitten of beschadigd, anders is al je werk voor niks geweest.
Het hele karwei was trouwens in een klein uurtje gepiept.

Groeten, Ron

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 nov. 2002 17:35 
Ik heb juist de voorremmen van mijn CX500 C hersteld. Voor een model met dubbele cylinder heb je per remklauw 2 stofkappen (45109-166-006) en 2 oliedichtingen (45209-166-006) nodig. Totaalprijs : € 13.
Om de zuigers uit de klauw te halen heb ik een ijzeren plaat in de klauw gelegd. Daarna "remmen" tot de 2 zuigers tot tegen die plaat zitten. (vergeet niet genoeg remolie in het reservoir te doen). Het allerlaatste stuk kan je ze er dan met de hand uittrekken. De groeven waar de dichtingen inzitten heb ik uitgekuist met een messing borsteltje (2mm) op de Dremel. Alles opnieuw ineen zetten is nadien kinderspel.
Zet je e-mail adres op de site dan stuur ik enkele foto's door van de open klauwen.
Success !

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 nov. 2002 21:23 | Aangepast door: Vzes 
Hoi, ik was de poster.
Ik hoop niet voor je Ron, dat je een auto achter je had rijden...die had nooit zo snel kunnen remmen/uitwijken...
Misschien dat ik het toch de remmen maar zelf ga doen, ik twijfel nog.
En Rupert, foto's zijn altijd interesant!
Voorderest moet het verder wel lukken met het Peters boek.

René

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 nov. 2002 00:45 
Remmen slepen als de remvloeistof niet vrijuit terug kan naar de hoofdremcilinder. Dat kan zijn omdat de plunjers zwaar in de klauwen lopen, maar wat joker heeft meegemaakt, geeft meer het idee dat het retourgaatje in de hoofdremcilinder dicht is gaan zitten, bijvoorbeeld door vergomde oude remvloeistof. Dan kun je dus wel vloeistof in het systeem pompen, maar het kan niet meer terug, en dus komen de blokken niet terug. Of het remsysteem wordt warm, de vloeistof zet uit, en dat kan alleen maar door de plunjers eruit te drukken. Het is dus zaak om bij een beurt van het remsysteem ook te controleren of dit gaatje vrij is.

Remvloeistof die donker is, moet vervangen worden, eigenlijk hoort dat elke twee jaar te gebeuren. De vloeistof kan oxideren, maar er kan ook condenswater in komen, omdat het water aantrekt. En dat water kan gaan koken en op die manier je remwerking verzieken. Bij het vervangen van de vloeistof is het ook goed om de klauwen aan te pakken, zoals Rupert dat heeft gedaan. Vergeet niet om de oliedichtingen alleen met speciaal vet te monteren. Normaal vet of WD 40 combineert niet met remvloeistof.

Niek

Schrijver rupert
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 nov. 2002 08:53 
"Vzes",
Vergeet je e-mail address niet (voor de paar foto's).

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 nov. 2002 12:20 
Hoi Rupert,

Mijn meeladres is vzes@hondacx500.com.
Dat is ook te zien als je op LID klikt onder mijn VZES naam.
Alvast bedankt!

René

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slepende voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven