Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Knallende vraag

 
Schrijver sikkie
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2002 21:45 | Aangepast door: Moderator 
Hallo ik heb sinds kort een gl500.
Het blokje voorzien van nieuwe pakkingen,nieuwe bougies, en nieuwe bougiedoppen.
Nu wil hij niet meer op twee pitten lopen.
Dat wil zeggen zodra ik de dop een stukje van de bougie trek doet hij het wel.
maar ik krijg dan de enne oplazer na de andere.
Het is de rechter cillinder, ik heb natuurlijk de bougiedoppen al verwisseld maar dat maakte niet uit.Wieowie weet raad.
bij voorbaat dank
henk

Schrijver niekvdh
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 dec. 2002 22:42 
Op de een of andere manier kan de dop zijn stroom aan massa kwijt als hij er goed op zit. En dat lukt dan kennelijk niet meer als je hem iets omhoog trekt. Kan de bougie zijn, als je die verwisselt weet je dat. Andere mogelijkheid: de isolatie van de kabel is lek, en de puls gaat via de mantel. Als de dop er helemaal op zit, kan hij stroom aan massa leveren, maar als je hem omhoog trekt is de plus kennelijk het aantrekkelijkst. Een lekke mantel zou ook verklaren waarom je schokken krijgt. Dit probleem kan ook nog uit je bobines komen. Die kan je ook verwisselen. En ik zou in ieder geval de bougiedoppen doormeten op weerstand: die moet 5 Kohm zijn. Als je de dop lostrekt, creëer je weerstand. Maar één van deze mogelijkheden is het.

Succes,
Niek

Schrijver sikkie
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2002 21:53 
niek bedankt ik ga het proberen , en je hoort het nog.
gr henk

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knallende vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven