Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitlaattussenstuk

 
Schrijver sortof
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 dec. 2002 23:34 | Aangepast door: Moderator 
Wie kan me aan een goedkoop uitlaattussenstuk helpen?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 17 dec. 2002 10:53 
Volgens mij wil iedereen dat wel. Tweedehands niet of nauwelijks te vinden. Probeer het eens bij iemand die een sloopfiets aanbied. Ik heb zelf goede ervaring met niet-originele vervanging.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver wim
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 dec. 2002 15:07 
Zou het iets zijn om een inventarisatie te maken onder de collega CX rijders, om gezamenlijk balanspotten (of andere slijt- en ouderdom gevoelige onderdelen) te kopen tegen een gereduceerde prijs?

Wim

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 dec. 2002 16:18 | Aangepast door: Vzes 
Heb laatst geinformeerd voor uitlaat spullen bij David Silver Spares. Maar daar zijn ze uitverkocht en staan ze in nabestelling. Waarschijnlijk lente 2003. Vrij goedkope balanspotten/onderdelen daar.
Ik heb zowiezo goede ervaringen met hun.

René

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 17 dec. 2002 22:59 | Aangepast door: MAST 
Hallo, na een tijdje zoeken ben ik via www.motorfiets.com (=Roukama) bij www.laser-jama.nl een balanspot tegengekomen voor € 124,-
Op de site van Jama staat ook een pdf file met een tekening van die balanspot. Ik zal kijken of ik die aan Coen of Frans kan mailen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 dec. 2002 08:38 
Gezien de eenvoud van de constructie van de balanspotten zou ik me bijna afvragen of ze niet zelf te maken zijn?
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 dec. 2002 20:07 
De Jama imitatie balanspot stelt inderdaad heel weinig voor. Het merendeel van mijn CX'en is er mee uitgerust.
Allen hoe je de 'knik' in aansluittube voor de einddempers moet aanbrengen is mij onduidelijk.
Als Jama het kan dan moet toch ook een van de leden daartoe in staat zijn dan wel de mogelijkheid hebben. M.i. zit er hooguit Euro 15,-- aan materiaal aan.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver tomstwin
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2002 09:51 
Heren,als jullie even kunnen wachten heb ik misschien de oplossing. Ik ben zelf in het bezit van een buigpers tot 80mm dik staal kan buigen.
En ik ben met een "CX500 lowrider" bezig hier komt een eigenbouw uitlaat systeem onder,als dit goed gaat is "ons" probleem voorbij.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 dec. 2002 18:02 
Voor de knik: Evt. zuig je de buizen door zaagt, er van beide kanten een hoekje af en last ze dan weer aan elkaar? Of is dit te naief gedacht?
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 dec. 2002 23:08 
Deze kregen wij opgestuurd van Marcel van der Stap:
Download de pdf
Wellicht handig om te bestuderen.

Schrijver terry

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 dec. 2002 23:17 
Als er iemand is die me de afmetingen kan bezorgen (Jorgen ???); die heeft er net ééntje mee van bij mij.
Ik heb een kennis die veel met inox werkt en ook het materiaal ervoor en dat kan ik thuis lassen.
Terry

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 dec. 2002 11:24 
Terry,

Inox is een goed idee. Wat nl aan de Jama balanspot op den duur altijd kapot gaat is de aansluting van de pot op de einddempers. Die rotten door en breken af. Het enige wat dan nog resteert is het opnieuw aanlassen van die 'lippen' en da's lastig omdat het omringende materiaal ook heel dun is geworden.

Overigens heb ik ook zo'n chromen Jama balanspot. Ik wist niet dat die leverbaar waren en dacht dat de vorige eigenaar het zelf had laten verchromen. Weer wat geleerd!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitlaattussenstuk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven