Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator wikkelen

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 dec. 2002 14:41 | Aangepast door: Moderator 
Ik ben momenteel bezig om een (reserve) blok op te bouwen. Ik zal de gebruikelijke zwakke plekken vervangen (mech. seal, kettingspanner) zodat ik een blok over hou dat weer jaren mee kan. Ik wil ook de -doorgebrande- stator opnieuw laten wikkelen. Wie weet hiervoor een goedkoop adres? Ik weet dat er een adres staat onder "techniek" maar wellicht weet iemand nog een cheappie voor me. Het gaat me dus niet om een 2e hands stator; ik wil per se een nieuw gewikkelde. BVD

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 dec. 2002 15:08 
Rob Davis uit Shropshire heeft op zijn site enkele goedkope bedrijven staan die stators nieuw wikkelen.
Kijk maar even bij de links voor zijn website. Moet je natuurlijk wel een cx500 hebben, een GL500 is duurder.

René

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 dec. 2002 17:59 | Aangepast door: kaspar 
Is zoiets niet zelf te doen? Zelf ga ik binnenkort een 650 blok onder handen nemen en ben daar dus wel benieuwd naar.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 dec. 2002 20:32 
Ja, het wikkelen is heel goed zelf te doen. Alleen kost het veel tijd, krijg je de wikkelingen niet mooi strak en heb je niet de mogelijkheid om de stator onder vacuum met hars te impregneren (dat is nl ook niet goed gebeurd met de oorspronkelijke CX stators en die gaan dus na verloop van tijd onherroepelijk stuk).
Als je kijkt naar de kosten die gepaard gaan met het monteren van het achterdeksel en het vervangen van de nokkenasketing en -spanners dan kan de CX ook nog wel de ca. Euro 160,-- van een nieuw gewikkelde ruilstator (bijv. bij Berndt Muhl in Duitsland) hebben.

Uit eigen ervaring weet ik hoe fijn gevoel het oproept te rijden met een gereviseerde stator.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver fzr
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 jan. 2003 15:27 
't komt wellicht wat laat maar ik heb de stator van m'n GL650 laten overwikkelen bij een bedrijf in Roelofarendsveen. De eigenaar beweert bij hoog en bij laag dat zijn gereviseerde stators beter zijn dan de nieuwe van Honda. &iw het zag er allemaal goed en betrouwbaar uit en het prijsje mocht er ook zijn (120 euro). Voor info:http://www.sevior.nl/

Groet

Frans2

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 jan. 2003 09:37 
Dank je Frans, ik heb het ding nog niet laten wikkelen. Ik neem aan dat de stator op jouw 650 naar tevredenheid werkt.

Schrijver fzr
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 jan. 2003 10:06 
Ik heb de stator afgelopen zomer (moeten) vervangen en er dus nog niet erg veel kilometers mee gedraaid. Maar nogmaals, ik heb vertrouwen in deze tent en tot nu toe werkt ie prima. Er is nog van alles mis aan m'n fiets behalve de stator zeg maar.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator wikkelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven