Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Distributieketting CX500 sport E

 
Schrijver wasbeer
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 dec. 2002 22:11 | Aangepast door: Moderator 
dag allen
ik ga voor de eerste keer mijn groot onderhoud volledig zelf doen, ik dook daar op het volgende probleem. In mijn boek staat dat mijn distributiespanner met een bout is, maar die bout vind ik niet op mijn motorblok, wat moet ik nu doen? opspannen, niets doen,..... en zijn er nog dingen waar ik moet op letten als ik mijn groot onderhoud doe?

greetzz
bart

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 22 dec. 2002 22:13 
Hmm, als ik mij niet vergis is er een verschil tussen de oer-cx en de E. De E heeft volgens mij een volautomatische spanner zonder bout. Ik weet het echter niet zeker. Misschien iemand anders ?
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver wasbeer
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 dec. 2002 22:19 
dankje voor je rappe respons coenex! werkt die spanner dan volledig automatisch, zonder dat ik er iets aan moet doen? moet ik die nog controleren want ik denk dat die ketting ook rekt, nee?

bart

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 23 dec. 2002 09:29 
Hoe het precies zit kan ik je niet vertellen. Probeer anders iemand anders met een CX 500 E te mailen vanuit '::members only'.

succes,
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 dec. 2002 22:45 
Die spanner werkt volledig automatisch. Een veer drukt de glijplaat tegen de ketting aan, en een arreteerkogel verhindert dat hij weer teruggeduwd wordt. De spanner wil nog wel eens stuk gaan. Je kan dit controleren door de plug voor de controle van het ontstekingstijdstip weg te halen, en dan met een vinger rechts van het vliegwiel met de merktekens te voelen of de ketting heen en weer kan gaan, of dat glijplaat. Een heel klein beetje beweging kan er in zitten, maar dan heb ik het over één tot twee mm. Op die manier hoef je het blok niet open te maken. Overigens zijn er meer telltales: als je blok lekker loopt en er komt geen overdreven harde tik uit, dan zit het met de spanner wel goed. Succes!

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Distributieketting CX500 sport E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven