Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekke voorvork

 
Schrijver hond-silverwing@wana doo.n
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2003 23:00 
Ik heb na het reviseren van mijn silverwing GL650 lekkage aan mijn voorvork.Ik heb de keerringen e.d. vervangen maar hij blijkt olie te lekken.Bij nadere controle zaten er roestpuntjes op het chrome gedeelte van de voorvork. Hierdoor is waarschijnlijk de keering beschadigd. Is hier een oplossing voor of moet de veerpoten vervangen worden ??? (of heeft iemand deze in de aanbieding???)

Henk

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2003 23:35 | Aangepast door: MAST 
Hallo,
Vorig jaar heb ik de vorkpoten van mijn cx laten hardverchromen omdat ze last hadden van hetzelfde probleem als waar jij last van hebt.Ik heb het laten doen bij Kommer motorparts in Garderen. Maar misschien dat er meer bedrijven zijn die dit kunnen doen voor je. Het kostte ongeveer 120 euro.
Bij Roukama kan je ook nieuwe binnen poten kopen, maar dan ben je meer kwijt.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jagtegaal
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 jan. 2003 07:35 
Ik heb zelf twee jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Mijn vorkpoten hebben ze toen gepolijst en dit heeft tot nu toe in ieder geval geholpen!

Schrijver friebels
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2003 13:36 
je kunt het lek gaan van je voorvorkkeringen voorkomen door ze regelmatig schoon te maken en dus te voorkomen dat er roestpuntjes op komen. Dit kan bijvoorbeeld heel handig met een pannensponsje. kun overigens al je chroom goed roestvrij mee maken zonder dat je krassen krijgt.

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2003 21:33 
Als de roestvorming niet te erg is, kan je de poot met fijn schuurpapier van scherpe randjes ontdoen. Putjes zijn op zich niet zo erg, het rubber plooit zich wel enigszins. Maar scherpe randjes zorgen voor lekken. Polijsten en opnieuw hardverchromen helpt je inderdaad van de ellende af, en dan kunnen de poten er weer jaren tegen.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekke voorvork

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven