Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Loopt de snelheidsmeter juist ?

 
Schrijver rupert
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2003 19:12 
Beste CXer,
Toen mijn originele CX-snelheidsmeter nog half en half ging, had ik voor de zekerheid zo een fiets-tellertje geplaatst. Het viel mij dadelijk op dat de CX-meter flink overdreef. Wanneer hij 80 aanwees gaf de fiets-computer amper 70 !
Onlangs kon ik van een klublid een andere snelheidsmeter kopen omdat de originele finaal de geest gegeven had. Nu zie ik dat de "nieuwe" exact dezelfde afwijking geeft. Vandaar mijn vraag : heb jij de snelheid van je teller al eens vergeleken met iemand die met de wagen achter je rijdt ? (Hou het wel VEILIG ! ! ! , spreek bv af dat je een bepaalde snleheid zal rijden en vraag nadien wat op de teller van de wagen stond)
Ik ben benieuwd . . .

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2003 20:03 
Rupert,

wees blij dat de CX teller naar boven afwijkt; dan heb je ook niet zo snel een bekeuring wegens een snelheidsovertreding.
In zijn algemeenheid geldt bij de CX-A dat in de 5e versnelling het toertal x 2 de snelheid aangeeft.
Dus 7.000 t/min = 140 km /uur.
Een kleine afwijking (bijv. door bandenslijtage) is mogelijk. Maar het geldt wel als vuistregel.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver RemcodK
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2003 00:49 
Dit klopt wel aardig, ik heb al eens eerder in het forum gepost dat mijn CX500A op 6000rpm precies 120km/u rijd...

Wat ik wel heb begrepen ooit, is dat de kilometertellers in auto's over het algemeen ook teveel aangeven? Ik heb dit nooit geverifieerd overigens.

Remco.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 10 feb. 2003 08:26 
Tip: rij eens te hard langs een flitspaal, je krijgt dan automatisch je werkelijke snelheid schriftelijk thuis gestuurd (-:

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Windmeijer
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2003 15:09 
Neem eens iemand mee met een handheld GPS in zijn handen, zie je EXACT hoe senl je gaat. GPSsen zijn er al vanaf € 100

Schrijver John Seuren
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 feb. 2003 16:08 
VOlgens de vorige eigenaar van mijn cx500c (ton Plompen) geeft mijn teller helaas 20% teweinig aan dit heeft hem en een hele groep achtervolgers al eens een bekeuring opgeleverd

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 feb. 2003 20:38 
Hey, de idee om een GPS te gebruiken is goed en veel goedkoper dan de flitspaal . . . Ga ik eens proberen voor de Amerikanen hun systeem "ontregelen".
Bedankt voor de tip !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Loopt de snelheidsmeter juist ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven