Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gebruik van draadbussen

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 feb. 2003 09:28 
Bij het monteren van kleppendeksel, je kunt niet slechter hebben, breekt een bout af, zelfs bij gebruik van een momentsleutel.
Thuis gelukkig op voorraad :
Draadbussen EDA Keensert TR17554 M6
Buitendraad M10 / Binnendraad M6
Voorzichtig uitboren met 8.5mm.
Draad tappen M10 x1.25.
Insert invoegen en blokkeerpinnetjes inslaan ...
Kleppendeksel erop en voorzichtig aantrekken .. en terug weg.
Misschien een tip voor diegene die het ook al tegengekomen zijn.
PS. Deze insert bestaan zowel als inch / metrisch en van M4 ... M16

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 feb. 2003 20:06 
Terry,

Het is ook mogelijk bij zorgvuldig uitboren en het gebruik van een linkse tap draai je ook het afgebroken stuk bout er uit en kun je zelfs de originele schroefdraad nog redden.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 feb. 2003 21:32 
Hans, bedankt voor de info..
Heb ik eerst geprobeerd maar zonder succes. Het afgebroken stukje zat te stevig vast en moest ik dus zoeken naar een andere oplossing.
PS. Heb zo ook een hulpstukje op mijn boormachine waar je precies haaks mee boort; ook wel handig.
Groeten
Terry

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2003 22:58 
Terry,

je kunt ook nog proberen een dergelijk vastzittend stukje tapeind met de boormachine in de stand 'linksom' los te 'boren'.
Wel tricky want de boor kan afbreken en dan heb je toch wel een probleem (net overigens indien een tap afbreekt).
Dus jouw oplossing is best wel veilig.

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 feb. 2003 23:40 
Nog even voor de late vogels zoals ik ...
Heb je rondom het te reparen gat voor die draadbussen nog genoeg materiaal over dan is dat geen probleem. Zoals ik al bekeken heb bij mijn cx test blok zou dit geen probleem mogen zijn.
Het enige nadeel is dat het tappen in ALU soms wat moeilijker gaat dan in metaal; smeren van de boor en de tap doe ik met supercut (wat een naam) of met benzine met een beetje compressorolie erin. Nog een tip misschien :
gebruik degelijk gereedschap zoals boren en tappen (geen setjes uit Gamma of dergelijke). En neem er je tijd voor ... het leven is al druk genoeg en je cx wenst een goeie behandeling.
Vrouw en kindjes liggen al in bed en ik nu ook ...
Groeten
Terry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gebruik van draadbussen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven