Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startproblemen nr. zoveel

 
Schrijver friebels
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 feb. 2003 21:04 | Aangepast door: Moderator 
Nog even over de startproblemen. Ik heb sinds een half jaar een cx500E. Mijn eerste motor. Helaas bij een slechte dealer gekocht. Dus meteen problemen. Mijn startkoppeling versleten. Deze laten vervangen. Problemen nog niet over, met name bij koud en vochtig weer. Ik ben niet in het bezit van een schuurtje. Vervolgens een goede bekende naar laten kijken en die heeft mijn bougiekabels vervangen en de bobines. Na zo'n 16 jaar trouwe dienst vertonen die kabels nogal eens scheurtjes en gaat er bij het starten vermogen verloren, waardoor de bougies geen goede vonk kunnen maken. Nu heb ik geen startproblemen meer. Na even stilstaan is het niet bij de eerste druk op de knop raak, maar met wat geduld en niet de hele tijd doorstarten met choke open, behoort het niet starten tot verleden tijd. Ook niet bij temperaturen onder nul. Misschien een tip om dit deel van de motor ook eens goed te bekijken. Succes!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 feb. 2003 23:09 
Hoi

in principe moet een CX ook na langere standtijd (net als een auto) gewoon starten. Alleen dat doen ze niet allemaal; eigenlijk is normaal starten eerder uitzondering.
Mijn woon-werk CX in dagelijks gebruik heeft nergens last van (elke morgen 1 druk op de knop). Ook een andere van mijn CX'en die ik afgelopen weekeinde na een standtijd van 2 jaar van stal haalde starte (tot mijn eigen heeeel grote verbazing) na de derde (!!) druk op de starterknop. De rest van mijn CX'en (9 stuks) heeft over het algemeen behoorlijk last van slecht starten. Waar dat aan ligt is mondiaal (ook in andere landen speelt dat probleem) een groot raadsel.
Zelf denk ik dat het niet 1 oorzaak heeft, maar een combinatie; de (rubbers van de) carburateurs, slechter wordende dynamo stator en natuurlijk veroudering/corrosie (= groter wordende weerstand waar de CDI ontsteking een heel grote hekel aan heeft) in het totale elektrische systeem (waaronder de hierboven genoemde bobines).

Hij die denkt een betere oplossing te hebben melde zich.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JWH
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 feb. 2003 23:21 
Een betere oplossing heb ik zeker niet, maar het is een algemeen bekend gegeven dat de CX (GL) er niet erg van houdt om lang stil te staan. Regelmatig gebruiken is echt de beste remedie...
Ik heb de afgelopen winter ondervonden dat het de moeite loont om bij stevige vorst (ik heb een persoonlijk record van -11 gezet) de accu binnenshuis te laten overnachten. Mijn GL500 startte bij strenge vorst gewoon in 1 keer met een accu op kamertemperatuur. Dit bewijst wel dat voldoende stroom alle verschil maakt.

Gr.
Jan Willem

Schrijver age buitenrust hettema
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 feb. 2003 15:49 
Eerder niet starten dan wel starten. An vervanging van de ontsteking (de spoelen opnieuw laten wikkelen starte mijn 82'er zo mogelijk nog beroerder dan eerst. Het uit elkaar halen van de carburateurs liet een schone inwendige techniek zien. De rubbers van de aanzuigbuizen en de rubber afsluitringen waren echter niet meer goed. Deze nu ook vervangen en zie hier, perfect is het nog niet maar deze week kon ik zonder de hulp van mijn auto de motor op eigen kracht gestart krijgen. Ik sluit mij dus aan bj de gedachte aan de combinatie van factoren: loop alles na, vervang alles wat je denk dat niet goed meer is. Het kost natuurlijk een paar centen, maar ergernis over het niet starten is des vervelender. En met dit mooie weer is het weer echt genieten!!!!!

Schrijver Stelhans
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 feb. 2003 21:26 
Ook ik had startproblemen en na vervanging van de rubberen aanzuigstukken is het een stuk beter. Ik rijd de winter door en bij strenge nachtvorst hang ik voor het starten de accu een half uur aan de lader, zodat ze al een beetje "opwarmt". Dat beetje extra kan het verschil maken tussen weggeraken en thuisblijven.

Schrijver pimvander
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 maart 2003 23:07 
Mijn startprobleem is opgelost door altijd de motor met een (zo goed als legen) caburateur weg te zetten ook al is het maar voor een dagje en sinds dien start hij altijd zonder problemen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startproblemen nr. zoveel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven