Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateurs verwijderen

 
Schrijver scrappy
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2003 01:19 
Wie weet wat de beste manier is om de carburateurs te verwijderen zonder de aanzuigrubbers en inlaatrubbers te beschadigen?
Groetjes, scrappy.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2003 08:55 
Door de inlaatrubbers te verwijderen natuurlijk.

René

Schrijver scrappy
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2003 17:16 | Aangepast door: scrappy 
Door de inlaatrubbers te verwijderen natuurlijk
In Peters staat;
Druk de twee luchtslangen naar achteren zodat ze vrijkomen van de carburateuropeningen en trek de carburateurs dan van de inlaatspruitstukken.

Kijk, dat terugdrukken van de luchtslangen lukt dus niet, ze zijn te stug, en als je teveel geweld gebruikt scheuren ze.
Vandaar mijn vraag.

scrappy

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2003 17:46 
Peter is ook maar een mens.

René

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2003 18:33 
Het is inderdaad het meest gemakkelijk de carbs te verwijderen door de isolatoren (= inlaatspruitstukken) van de cylinderkoppen te verwijderen (bij montage wel weer nieuwe 0-ringen monteren). Is het rubber stug (hard geworden) dan wil verwarmen met een fohn enige soeplesse brengen.

Demontage van de carbs zonder de isolatoren af te schroeven gaat overigens heel goed; montage is echter een heel ander verhaal!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver rbjacobs
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 maart 2003 13:18 
Bij mij hielp het om wat kruipolie onder het rubber te spuiten, en het rubber zelf met heet water te verwamen. Haal wel meteen de olie er weer af na demontage, ik heb geen idee of dat spul (WD-40) het rubber aantast (ziet er bij mij nog goed uit).

Schrijver scrappy
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 maart 2003 14:15 
De klus is geklaard.
Eenieder bedankt voor het meedenken.
Verwarmen van de rubbers met een fohn hielp inderdaad bij het verwijderen en terug plaatsen.

scrappy

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs verwijderen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven