Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekkende vorkkeerringen

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2003 10:01 | Aangepast door: Moderator 
De keerringen in mijn voorvork lekken dus die moeten worden vervangen. Nu heb ik ook nog een paar losse voorpoten staan met zo'n luchtnippel erop. Zijn die beter? Wat is het voordeel?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2003 12:40 | Aangepast door: MAST 
Het voordeel van dat soort vorkpoten is dat je je voorvering wat "stugger" kan maken door er luchtdruk op te zetten. De motor duikt dan minder naar voren wanneer je remt en slaat niet zo snel door.Je moet wel voorzichtig zijn met oppompen, er mag maar 0,6 bar in.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2003 17:00 
Tja, de vorkkeerringen zijn een zwak punt, zeker bij gebruik in de kou. Ik adviseer geen luchtdruk te gebruiken, dit belast die keerringen teveel. Gewoon verse en goeie vorkolie erin, dat is voldoende. Ik heb toen eens gereden met wat lucht, maar hij werd voor nogal stuiterig moet ik zeggen.
Groeten
Ray

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2003 23:18 
Beste Jos,
Als je toch de keerringen doet, zou je nieuwe veren kunnen overwegen. Ik ben erg blij dat ik, toen ik tegen hetzelfde probleem aan liep, er progressieve veren in heb laten zetten. De originele veren van Honda zijn standaard nieuw al bijna te slap.

Ook ik heb een tijdje met (zelfgemaakte) luchtventielen in de doppen gereden. Ik vond het eerlijk gezegd géén succes. Zie de reactie van Ray.

Succes, groet, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver fomoco38@hotmai l.com
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2003 23:29 
Wat is er zo anders aan die progresieve veren, zijn dat totaal andere veren of zo?
Groetjes Frank

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekkende vorkkeerringen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven