Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Honda CX500E bougieprobleem

 
Schrijver klomp96
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2003 16:12 | Aangepast door: Moderator 
Hallo ik heet cor en ben net nieuw op deze side.
Het probleem is hetvolgende:de rechter cilinder loopt niet mee, na het vernieuwen van de bougie is het probleem verholpen loopt als een zonnetje, Maar na een ritje naar mijn werk wil de rechter cilinder wederom niet meekomen,nieuwe bougie erin probleem verholpen.
Na een ritje wederom hetzelfde euvel.
Wie heeft hier een antwoord op.
Kabels en kappen allemaal vernieuwd, probleem blijft.
Klomp96@zonnet.nl

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2003 16:56 
Hallo Cor, is het misschien mogelijk dat de bougie die je eruit haalt zwart is.
Als dat zo is heb je waarschijnlijk een olie lek aan je koppakking waardoor de bougie telkenmale vet slaat en dus niet meer kan vonken.
Kijk maar eens.
Succes Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2003 18:27 
Hoi Cor,

Da's best vervelend, maar ik zou de oorzaak zoeken ofwel in de carburateur ofwel in de ontsteking.
In de carb: veel te vet mengsel of ergens een lekkage in de cylinderkoppakking (zie bijdrage Marc).
Loopt ie wel goed als je de bougie reinigt ?
Zo niet dan komen we aan -> ontstekingsproblemen. Het zou kunnen dat ofwel op deze cylinder een heeeel zwakke vonk staat (oorzaak: bougie / bougiedop / slechte bougiekabel / zwakke bobine / slechte aansluitingen van bobine / kapotte mechanische ontstekingsvervroeger) of sprake is van een mechnaisch defect (bijv versleten zuigerveren -> je zou de compressie eens moeten meten, voor een CX E geloof ik zo rond de 9 - 10 bar). Zie je gelijk of de kleppen nog wel goed sluiten op de klepzitting.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2003 20:00 
Hallo Cor/Hans,

Compressie meten kan echter ook een lekke koppakking aan't licht brengen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een zuigerveer versleten is en de andere niet.
Onsteking moet je pas op het laatst aan denken.(zeer omslachtig)
Ik heb begrepen dat ie met een nieuwe bougie goed loopt.
Voordat je compressie gaat meten moet je eerst de kleppen stellen.
Ook nog een mogelijkheid is dat het benzine niveau in die ene vlotterbak te hoog wordt waardoor hij als het ware verzuipt.(controleren aan de hand van werkplaats handboek)

Succes Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2003 20:42 
Marc / Cor

Ja kijk een zuigerveer hoeft niet te zijn versleten maar kan heel goed in de groef vastzitten (bijv. door koolaanslag en dat heb ik al meermalen bij verbrandingsmotoren meegemaakt) waardoor er gaslekkage langs kan plaatsvinden. Maar dan zou ook de caterdruk hoger dan normaal moeten zijn.
Een diagnose op afstand is altijd lastig, maar waar ik wel naar benieuwd ben is of je de 'kapotte' bougie (die naar ik aanneem ook geen vonk meer produceert ?) schoonmaakt (met een staalborsteltje) of ie dan wel weer vonkt ?
Is dat nl niet het geval dan moet het wel een elektrische/ontstekings oorzaak hebben (want een simpel ding als een bougie houdt er niet zomaar en zeker niet na 1 ritje woon-werk mee op !).

Doet een dergelijke bougie na het schoonmaken echter weer gewoon zijn werk dan zit ik ook te denken aan een mechanisch probleem. En dan lijkt mij het meten van de compressie gevolgd door het lichten van de betreffende cylinderkop op zijn plaats.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Honda CX500E bougieprobleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven