Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX500C doet gek

 
Schrijver twoowheels
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2003 20:02 | Aangepast door: Moderator 
ik heb mijn cx500c wat opgekapt zadel laten overtrekken kost me een duit maar heb het er voor over cilinderkoppen doen blinken enzovoort in het weekend.nu denk ik dat ze het niet leuk vind want ze sputtert tegen sedert vandaag .als je gas geeft duurt het een tijdje tegen dat de frank valt dat ze vlugger moet rijden ze sputtert en knalt af en toe .
zou dit de onstekeing kunnen zijn of zijn het de vlotters in de carburatoren
graag advies jongens

Schrijver niekvdh
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2003 21:32 
Hoe lang is het geleden dat jij je luchtfilter hebt vervangen? Als je motor een te rijk mengsel heeft (droge zwarte bougies) zou ik dat eens vervangen. Als de motor beter gaat rijden als je de choke uittrekt, is het mengsel te arm (witte bougies), en dan zou je eens kunnen kijken of de rubbers in de inlaatspruit niet lekken. Spuit er wat WD 40 naar toe als de motor loopt. Als hij harder gaat lopen, zijn ze lek. Je kan ze eventueel - na heel goed ontvetten - repareren met neopreen, bijvoorbeeld een reparatiesetje voor een wetsuit doet het goed. Breng rustig vier tot vijf laten op.

Niek

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2003 08:35 
Kan misschien ook een vocht probleempje zijn....spuit alle stekkerverbindingen eens in de contactspray, en laat je vlotterbakken leeglopen in een glazen potje om te kijken of er water in je benzine zit.....

groeten Jerrimy

Schrijver wasbeer
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 maart 2003 15:32 
heb je de en vacuumbenzinekraantje? dan zou het kunnen dat je de darmpjes naar je carburator hebt verwisselt!! ik heb dat eens meegemaakt en ik heb er lang over gedaan te vinden wat het was.
succes anders nog
bart

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 maart 2003 16:43 
De trage reactie en de naverbranding lijkt op een onstekingsdefect: bij het poetsen wellicht draden en stekkertjes van de bobinetjes onder je tank losgetrokken, beschadigd?
Succes,
Ray

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 18 maart 2003 19:11 | Aangepast door: coenox 
Ik had iets dergelijks, waarbij ik back fire kreeg uit de rechteruitlaat: oorzaak kapotte CDI unit.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2003 20:01 
heb vandaag de kappen boven op de carburators losgemaakt en heb gezien dat de ene schuif blijft hangen als die helemaal bovenaan staat kan dit het probleem soms zijn ik vind nergens iets van een brammpje of zo ik zie ook niks waar hij zou kunnen haperen en inderdaad vadaag na testen doet hij het niet als de choke een beetje is uitgetrokken .luchtfilter kan het niet zijn die is nog maar net vervangen .ik probeer alle adviezen wel eens uit en hoop dat het goed komt .heb vandaag trouwens het screen uit engeland ontvangen om op de kuip te zetten (rickmann kuip)maar de gaten passen niet helemaal dus dat wordt aanpassen .toch bedankt hoor jongens .adviezen en raad nog steeds welkom ook

Schrijver twoowheels
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 maart 2003 20:04 
was daarnet vergeten in te loggen dus anoniem moet twoowheels zijn soooorrrrry

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 maart 2003 23:30 
Hallo 2-wheels

wat koste die 'screen' en waar/hoe heb je 'em besteld ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver twoowheels
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 maart 2003 21:00 
hans ik heb die screen laten meebrengen door een vriend die in engeland woont niet ver van meadspeed en die heeft hem betaalt vor mij ik heb hem toen terugbetaalt makkelijk he op die manier de screen zelf heb ik gekocht voor 47 pond dat is om en bij de 68€ je kunt altijd eens kijken
op www.meadspeed.com email en alles is aanwezig

Schrijver twoowheels
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 april 2003 21:44 
inmiddels is het probleem gevonden de schuiven van de carburator de vacuumschuiven zijn te veel ingesleten en dat veroorzaakte het probleem toch bedankt allemaal hoor voor de hulp

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500C doet gek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 3 [ Wim van der Vlis, MAST, Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven