Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vlotterhoogte afstellen

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 mei 2006 11:53 
Hoe doe je dat?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 mei 2006 12:20 | Aangepast door: Floris 
- Carbs leeg laten lopen en demonteren
- Vlotterbakjes eraf schroeven
- Kantel de carbs totdat de vlotternaald juist afsluit
- De afstand tussen het pakkingvlak en de onderkant van de vlotter moet 15,5 mm zijn
- Als de hoogte afwijkt kun je het lipje van de vlotter voorzichtig (!!) bijstellen




Er bestaat nog een andere methode waarbij je m.b.v. een slangetje het peil van de benzine in de vlotterkamer kunt meten. Ik ga binnenkort uitvogelen hoe dat werkt.

- Let op: niet alle carbs hebben een verstelbare vlotter. De VB36B carb heeft een bruine plastic vlotter die niet afgesteld kan worden. De VB36A kan wel afgesteld worden.
- Let op: carbs zijn erg gevoelig, ga er niet onnodig aan prutsen. Als de motor goed loopt en het benzineverbruik is redelijk, laat ze dan met rust.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2006 19:46 
Helemaal mee ens floris, vooral de laatse zin!
(-- Let op: carbs zijn erg gevoelig, ga er niet onnodig aan prutsen. Als de motor goed loopt en het benzineverbruik is redelijk, laat ze dan met rust.-)

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 mei 2006 22:20 
Wat een mooie foto! bedankt. De motor loopt niet goed. Benzineverbruik is ruk, dus ik ga toch maar eens een beetje prutsen :)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 mei 2006 10:03 
vlotterhoogte controlleren doe je als volgt,haal het slangetje voor de leegloop van de vlotter kamer er af,doe daar voor in de plaats een nieuw stukje slang deze moet wel boven de aanzuig buis van de carb zijn ,draai de afsluit naald LOS en de benzinekraan wel open dan kan je zien hoe hoog de benzine stand in de vlotterkamer is,dit natuurlijk aan bijde kanten doen [dit is voor de CX
met de gewonen benzine kraan ,bij de met vacuum kraan het zelfde enkelt dan moet de motor stationair draaijen
ouwe-jan die nu naar de paarden gaat
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver bogfrits
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2006 04:52 
Inderdaad is het met doorzichtige slang goed waarneembaar waar het benzine niveau stopt bij lege bak en dan de kraan openen maar de ham vraag is dan tot boven de pakking op net op die hoogte van die pakking want uiteindelijk komt het ontluchtingspijpje ongeveer 10mm boven de pakking uit en van zelf sprekend moet het niveau daar onderblijven.
graag details H.G.Frits.

Schrijver Stoffel
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2006 00:05 
MijnCX lekt benzine.
Ik heb de carrb. vele xxx er af gehaald en open gemaakt. Ik heb nw flotters er in gedaan en ook nw naaldjes. Maar mijn carb blijven overstromen. Zoals boven beschreven naaldjes zo gezet dat ze eerder dicht gaan en hoogte brandstofniveau gecontroleerd met doorzichtige slang. Maar blijft lekken Ra ra ra?

Stoffel.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 juni 2006 12:57 
Waarschijnlijk zijn of de aftapschroefjes ingerot (sluiten de vlotterbak niet meer goed af) of je hebt een scheur in je vlotterbakken doordat die schroefjes ooit eens te strak zijn aangedraaid.
Of de rubbertjes van die schroefjes zijn aan het uit elkaar vallen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 juni 2006 01:36 
Het kan zijn dat het bronze ontluchtings pijpje in de bak een haar scheutje heeft en dat is niet te verwachten toch komt dat voor.
Dus met een loep goed kijken ,als daar dan een haarscheur in de hele lengte zit zoals bij mij het geval was dan blijf je zoeken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 juni 2006 09:28 
Stoffel, heb je nieuwe pakkingen op de vlotterkamers gemonteerd? Mijn ervaring is dat originele Honda pakkingen (= duur) het beste zijn.

Ik heb ooit aftermarket pakkingen gebruikt, en toen ik de vlotterkamers na een paar maanden opnieuw loshaalde, kreeg ik ze niet meer goed ingepast. Het leek wel alsof ze een maatje groter waren geworden. Met originele pakkingen heb ik dat probleem nooit gehad.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Stoffel
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 juni 2006 21:59 
Ik ben daar nog steeds niet uit.
Ik ben er wel achter dat er troep in de brandstof zit.
Elke x als ik ze open maak zit er bruin gruis in. Ik heb de tank van binnen laten cuveren en een nieuw kraantje gemonteerd. Ook nw slangetje en heb er nu een brandstof-filter tussen gezet.Nu weer de hele zooi weer in elkaar zetten.
Ben benieuwd.

Schrijver Stoffel
Gast 
#12 | Geplaatst: 17 juni 2006 21:43 
Ik heb de fout gevonden.
Heb vandaag de afdichtrubbers van de flotterkamers vervangen en heb toen gelijk ff de losse kamers getest op lekage. De aftap pluggen lekken als een zeef. Krijg ze niet dicht. Er zit bij het einde een rubber ringetje heb ik ook vervangen. Maar helpt niets.
Met een doorzichtich slangetje het niveau bepaald. Dicht gedraaid en slangetje er af. Lekken als een zeef.
Ik heb nu een tijdelijke oplossing gevonden door de aftap slangetjes op te binden. Iets hoger dan het niveau.
Lekken gestopt.
Rijdt nu als een jecco.
Moet alleen nog weten waar het stelschtroefje voor zit wat aan de onderkant van de carb aan de cilinderkant.
Krijg nog een shopmanuel.

Groetjes Stoffel.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vlotterhoogte afstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven